Abductor

Материал из MassMeta
Перейти к навигации Перейти к поиску
ВНЕЗЕМНОЙ ПЕРСОНАЛ

Абдуктор
Профессия (на RU)
Доступ: Везде, потому что у вас есть телепорт и инструменты, позволяющие без усилий открывать двери.
Дополнительный доступ
При малом количестве сотрудников на станции
:
Любое место, к которому ваши образцы имели доступ
Сложность: Сложно
Руководители: Корабль-матка
Обязанности: Похищайте людей, напихивайте их органами сомнительного происхождения.
Руководства: Этот гайд
Цитаты: Я хотел быть учёным, а не агентом!

Абдукторы — это технологически продвинутое инопланетное общество, которое занимается улучшение(нет) всех видов в системе. К несчастью для их подопытных, их методы весьма агрессивны.

Истина Где-то Там

Во-первых, важно отметить: Похитители не считаются «полноценными» антагонистами. В ходе экспериментов вы можете хаотично троллить экипаж, но вам не разрешается просто схватить убивать всех или саботировать СМ{Супер Материю}, не имеющим отношения к вашим экспериментам. Не промывайте мозги другим людям, чтобы они устроили для вас резню.

Лучший способ избежать каких-либо осложнений — просто телепортироваться, похитить члена экипажа, поэкспериментировать над ним и вернуть обратно. Это ваша главная цель.

Как играть за «Абдуктора»?

Here is a detailed guide to being the best alien duo in the galaxy. If you are in a hurry, skip to the Abductor Quick Guide. First of all, abductors cannot use ordinary guns, and can't speak in the conventional sense. Instead, they share a telepathic link with other member of the expedition ship (the UFO). Talking is automatically converted to telepathy. This is important because it means that regardless of the situation, you have a link to your partner that you can communicate through. Remember to communicate!

Abductor Scientist

Scientists are the operators behind the agent. They have a Human Observation Console where they will spend most of their time. This console lets them see most of the station from above, but only where there are cameras. They start with a science tool in their backpack, which when set to SCAN mode can be used on station crew (through the Human Observation Console) to steal their appearance and add it to the database of disguises for the agent. Then there are two ways to switch between those disguises for the agent. First option is for the the scientist to click the "Switch vest disguise" hud icon on the Human Observation Console. The other option is for either the scientist or agent to use the other console on the ship, the "abductor console" and clicking "Select Agent Vest Disguise". The agent must then click the "Activate" hud icon on their top left corner of screen to disguise.

The science tool can also be set to MARK mode, which will add whoever you marked to your buffer. Only the abductor agent can be marked through the Human Observation Console, while others must be marked from actual melee range. When someone is marked, you can retrieve them either by clicking the "retrieve" HUD icon on the Human Observation Console, or by using the "abductor console" and clicking "retrieve mark". To MARK non-agents you must use the "send self" option to teleport to a target on the station, usually after the target has been put to sleep by an agent. Scientists have an implant that lets them teleport back to the ship with a cooldown. This is done by clicking the blue crystal hud icon on the top left of screen.

The Human Observation Console can also be used to change the agent's vest to Combat Mode. There is more info about that below.

Abductor Agent

Agents are the ones that will do the majority of the actual field work. Their main job is to find an isolated target, successfully stun them and put them to sleep, cuff them, and take them to a secluded area where the scientist can come in and do the rest. With the help of the scientist, they can put on a disguise to help locate a human to catch. To put on a disguise, the scientist must first have scanned at least one target with their science tool on SCAN mode. After that a disguise can be chosen either with the Human Observation Console (as detailed above) or with the "abductor console". Activate the disguise by clicking the "Activate" hud icon.

Vest Stealth and Combat Mode

Human Observation Console and Abductor Console can be used to toggle your vest between stealth and combat mode. You use Abductor Console to choose between SCAN'ed disguises. the If in stealth mode, the agent clicking their "Activate" hud icon turns the currently selected disguise on or off. If in combat mode, clicking the "Activate" button will instantly remove all stuns, which has a long cooldown. The abductor console can also be used to "unlock" the vest, making you able to take it off.

Abducting

What this essentially means is that the agent and the scientist are a tag team. The scientist finds a human to abduct, and gets a disguise that would suit the situation for the agent. The scientist marks the agent and warps him down to an area where he will be able to access the target. To warp to the station the agent must then stand on the telepad and have the scientist click the "Send To" hud icon on the Human Observation Console. When on station, the agent should ready the Advanced Baton to stun mode (switch modes by using it in hand). Then use the baton to stun, sleep, cuff a target by quickly changing its mode after each use. The agent then has to get the target to an isolated area (which must have cameras). Then, through his Human Observation Console, the scientist can warp himself down to the target with "send self" and MARK the target with the science tool (which takes time, unless the target is a cow). Once the target is marked, the scientist uses the implant to teleport back to ship, and uses his console to "retrieve" the target to the UFO. If needed, the scientist can mark and retrieve the agent as well through the cameras. Once the target is safely in the UFO, the surgery can begin. Remember that you can buckle cuffed subjects to the surgery table, should they wake up and attempt to resist.

Abductor Surgery

The goal of the Experimental Dissection Surgery is to replace the abductee's heart with an experimental gland without killing them. Once the surgery is done and the gland is in, put the subject into the Experiment Machinery. Push some buttons to complete the experiment, and "ding", the subject will teleported to the "Experiment Release Point" set with the Human Observation Console, and you earn one experimentation point. Experimentation points are the things you must collect to complete your objective. If you lose equipment, such as the agent's advanced baton, you can spend your points to get new ones, but this subtracts the points from the total counting towards your objective.

Abductors also have access to Alien Tend Wounds Surgery which can heal both types of damage very quickly. Use this if the agent gets damaged while on the station. You could also use it to heal your subjects, if you're feeling nice.

Краткое Руководство

In point format:

  • Ученый переносит гизмо-скан из рюкзака в руку. Ученый может изменить режим инструмента SCAN и MARK.
  • Ученый, измените режим гизмо-скан на MARK, после этого нажмите на агенте.
  • Используйте консоль наблюдения за человеком.
  • Ученый использует гизмо-скан в режиме SCAN для сбора маскировки (с помощью камеры).
  • Ученый сообщает агенту, куда его перенесут и кого следует попытаться похитить/за кем следует следить.
  • Агент или ученый выбирает маскировку с помощью консоли наблюдения за людьми или консоли похитителя. Убедитесь, что жилет все еще находится в «режиме скрытности» с помощью консоли Abductor.
  • Агент нажимает значок «Активировать» в интерфейсе, чтобы замаскироваться.
  • Агент ДОЛЖЕН стоять на телепаде пришельцев чтобы телепортироваться.
  • Ученый телепортирует агента с помощью кнопки «Отправить».
  • Ученый быстро ставит МЕТКУ на агента с помощью гизмо-скан через камеру (если вы забыли сделать это раньше)Science Tool в MARK режиме.
  • Если агент терпит неудачу и оказывается в опасности, учёный вызывает обратно через «извлечь» в hud.
  • Агент оглушает, усыпляет и надевает на цель наручники с помощью дубинки дубинки.
  • Цель НЕ должна быть кататоническом состоянии, иначе она не будет учитываться для ваших целей.
  • Если агент преуспевает, он переносит цель в укромное место, куда ученый телепортируется с помощью «отправить себя» и использует гизмо-скан в режиме MARK, чтобы пометить цель (уйдёт время на это).
  • Ученый использует свой имплантат (иконка на интерфейсе) и возвращается на корабль, затем использует консоль, чтобы найти цель, а затем забрать на НЛО а также забрать агента.(сперва цель потом агента)
  • Ученый использует хирургия для замены сердца жертвы на экспериментальную железу (найденную в хранилище замещающих органов).
  • При желании сделайте любую другую операцию по вашему желанию. Ученый знает все виды операций.
  • Ученый выбирает точку запуска эксперимента с помощью пульта наблюдения за человеком.
  • Затем цель помещается в экспериментальную машину и отправляется обратно на станцию ​​в выбранную точку освобождения.
  • Процесс повторяется столько раз, сколько необходимо.

Прежде чем ты начнешь: Обсудите план. Совершите пробный заезд в укромное место, чтобы убедиться, что вы умеете ОТМЕТИТЬ и быстро телепортироваться. Не вините друг друга, когда что-то идет не так. Подумайте о том, чтобы незаметно проникнуть в медотсек и украсть пару аптечек на случай, если агент пострадает.

Цель

Ваша общая цель — похитить и поэкспериментировать на заданном количестве жителей станции.

Beginning Surgery

Step 1: Operating Table Place the patient onto the operating table using an aggressive Hold CTRL and left-click a person with your hand empty. It doesn't matter if Combat Mode Включить на 4, выключить на 1 или переключение на F по умолчанию. Щелчок левой кнопкой мыши по людям пустой рукой нанесет им вред если включён, или поможет если выключен. Не позволяет вам переключаться местами или толкаться при столкновении с людьми.. is on or off. Repeat after a short delay to upgrade grab to aggressive (lvl 2), neck (lvl 3) and strangling (lvl 4)..

Step 2: Drapes Place drapes & select "Experimental Organ Manipulation"

Step 3: Turn off Combat Mode Включить на 4, выключить на 1 или переключение на F по умолчанию. Щелчок левой кнопкой мыши по людям пустой рукой нанесет им вред если включён, или поможет если выключен. Не позволяет вам переключаться местами или толкаться при столкновении с людьми.. .

Step 4: Target: Chest (important!).

Step 5: Scalpel Do the surgery (see the steps below!).

Experimental Organ Replacement

This works through clothes, unlike most other surgeries.

Procedure Ghetto Analogues
Step 1: Scalpel Scalpel: make an incision. Kitchen Knife (65%) Shard (45%) Energy Sword (75%)
Step 2: Retractor Retractor: retract the skin. Screwdriver (45%) Wirecutters (35%)
Step 3: Hemostat Hemostat: clamp bleeders. Wirecutters (60%) Package Wrap (35%) Cable (15%)
Step 4: Scalpel Scalpel: make an incision. Kitchen Knife (65%) Shard (45%) Energy Sword (75%)
Step 5: Hands Remove unnecessary organs / Use your hands to find the organs (usually the heart). Removed organs are garbage, and can be placed wherever. Some heartless species can't be experimented on, since this step is not fulfillable.
Step 6: Gland Gland: Insert the chosen gland from gland storage.

Ship Equipment

Name Icon Purpose
Abductor Console Console Use this to set teleporter destination or retrieve people marked by scientist tools. Also used for buying replacement gear and linking the agent's vest.
Experimentation Machine Experiment This is the device that rewards you with experimentation points. Put in human with replaced organs and select one of the options to finish the experiment. Note that the subject will be sent to the "Experiment Release Point" immediately if experiment succeeds.
Alien Telepad Telepad Stand on this if you want to be sent to the station. People that have been marked and teleported to the UFO by the scientist appear here.
Replacement Organ Storage Storage Contains replacement organs needed for experimental dissection. You have limited supply of each gland, so try to pick a new one on each subject you experiment with.
Alien Operating Table OpTable Perform dissection on this. If the subject is cuffed, you can buckle him down to prevent resistance by dragging his sprite to it.
Human Observation Console Observation The scientist's main base of operations. Use this to find secluded humans, mark agents or gather disguises. Also used for warping marked people (including the scientist) in or out of the UFO.

Abductor Agent

Duties

You're the strong arm of the team, you're the one who will spend more time station-side kidnapping humans. Teleport in, incapacitate a human and secure the area for scientist arrival. Keep in mind that while you are the one that will frequently be in combat, communication with your fellow scientist is still very important, as they control what disguises are available to you, the mode of your vest, and are able to warp you out of danger in a pinch. Remember to communicate!

Equipment

Name Icon Purpose
Agent Vest Vest The most important part of your equipment, this vest is surgically grafted to your body and works in two modes : Stealth and Combat. Remember: Modes are controlled remotely by your ship console! Communicate frequently and let the scientist know when you need to change modes.
Agent Vest Stealth Mode Vest Using this vest mode will allow you to take on form of any human your scientist teammate added to the database. Be careful however this disguise is very fragile and any damage will reveal your true identity. Disguise is chosen using ship-side console. This vest mode is more commonly used, as it allows you to be more stealthy, and is more useful for sneaking up to isolated targets to abduct them.
Agent Vest Combat Mode Vest This mode significantly increases armor values of the vest and allows you to use an inbuilt anti-stun injector with a long cooldown. You can't maintain the disguise in this mode. Use it in a pinch.
Abductor Silencer Silencer Use this device to silently turn off radios and headsets around the targeted human. Especially useful during abductions, in the event of the subject waking up or screaming for help before you can put them to sleep.
Alien Pistol Decloner Your self-defense sidearm, fires radiation beams that deal clone damage but needs to be recharged using station rechargers. Remember you need your specimens alive! Holds ten energy rounds. This is a last resort, meaning you should only find yourself using it if you're without any other options or tools (or if you decide to go loud).
Advanced Baton Alien Baton Use these to capture the specimens for research. It has 4 different modes, that can be toggled through by activating it in hand, and can't be used by humans, making it very useful as your main abducting tool. It has a stunning mode which acts as a regular stun baton would, a sleep inducement mode which will cause an already stunned human to go unconscious, a restraining mode which applies disposable alien handcuffs, and a probe mode which tells you if a subject is suitable for experiments or not. Remember, when abducting: Stun, Sleep, Cuff.

Ordinary left-click. It doesn't matter if Combat Mode Включить на 4, выключить на 1 или переключение на F по умолчанию. Щелчок левой кнопкой мыши по людям пустой рукой нанесет им вред если включён, или поможет если выключен. Не позволяет вам переключаться местами или толкаться при столкновении с людьми.. is on or not. to stun/sleep/cuff/probe non-harmfully.
Ordinary right-click. It doesn't matter if Combat Mode Включить на 4, выключить на 1 или переключение на F по умолчанию. Щелчок левой кнопкой мыши по людям пустой рукой нанесет им вред если включён, или поможет если выключен. Не позволяет вам переключаться местами или толкаться при столкновении с людьми.. is on or not. to only deal damage.

Agent Belt Alien Toolbelt Contains a set of extremely advanced tools, and can also contain other small items.
Tools Alien ScrewdriverAlien WrenchAlien CrowbarAlien WirecuttersAlien Welding ToolAlien Multitool These tools are extremely fast compared to their station counterpart; additionally, the welding tool won't run out of fuel nor blind the user's eyes, and the multitool will show the function of all wires while hacking.

Abductor Scientist

Duties

You're the support member of the team. The observation console is your main base of operations: Use it to gather disguises, control agent's vest, warp people in and out of the station/UFO, warp yourself to the station, and also to simply monitor station activity and look for an isolated target. You are also generally the one in charge of experimental surgeries. You will also have to go to station to mark humans secured by the agent for retrieval. Be vary careful, as you are the only link back to the UFO, and if you are caught and die while on station then your mission has failed. Remember to use your teleporter implant if danger presents itself for a quick retreat.

Equipment

Название Иконка Цель
Teleporter Implant Implant Использование этого имплантата позволит вам сразу же вернуться на корабль. Имеет время восстановления. В основном используется для возвращения к НЛО после того, как вы переместились на станцию, чтобы отметить похищенного.
Science Tool:

MARK mode

Science Tool В этом режиме инструмент будет отмечать людей или агентов для поиска. Вы должны находиться в непосредственной близости от человека/ящерицы, если помечаете их для похищения, а процесс маркировки занимает несколько секунд, в течение которых вы уязвимы. Однако с вашим агентом процесс маркировки происходит мгновенно и может быть выполнен через консоль наблюдения, а это означает, что вы можете в крайнем случае вывести своего агента из опасности, не подвергая себя никакому риску.
Science Tool:

SCAN mode

Science Tool В этом режиме к базе данных маскировки будет добавлен внешний вид целевого человека. Можно через камеры. Если вы снова отсканируете того же человека после того, как он сменил одежду, его внешний вид в базе данных обновится. Имейте в виду, что если вы наденете на кого-то наручники для похищения, а затем просканируете его, то наручники проявятся в маскировке, что выглядит очень подозрительно.

Other Equipment

These items are not given as starting equipment, but can be bought with the credits you earn by abducting.

Название Иконка Цель Стоимость
Mind Interface Device Mind Device Устройство, которое может напрямую получить доступ к разуму других живых существ.

В режиме передачи он будет отправлять цели анонимные психические сообщения, которые можно использовать для связи с экипажем станции.
В режиме управления пользователь сможет отправить директиву любой цели, внутри которой в данный момент есть железа. Разные железы имеют разную продолжительность и максимальное количество раз, когда похищенного можно контролировать разумом. Приказ временно становится основной целью жертвы. Контроль имеет ограниченное количество применений для каждой железы, а разные типы желез имеют разную продолжительность и количество использования.

2
Reagent Synthetizer Reagent Synthetizer Стиль похитителя химический дозатор. Он может производить все химические вещества обычный емагнутый дозатор химикатов, с некоторыми отличиями: он не может производить карпотоксин, но вместо этого он может производить плазму и уран. Машина поставляется в виде маяка, который можно использовать, стоя на любой свободной плитке, чтобы вызвать ее. 2
Shrink Ray
  • Имеет 5 выстрелов и может быть перезаряжен. Самоперезаряжается примерно 1 выстрел каждые 12~секунд.
  • Стреляйте в объект уменьшающим лучом, чтобы уменьшить его. Уменьшить можно все, кроме полов.
  • Сморщенные предметы вырастают снова через 9 секунд.
  • Маленькие предметы не будут блокировать обзор, и по ним можно будет пройти (включая стены).
  • Маленькие люди не влезают в одежду и роняют все свои вещи. Они также не могут двигаться очень быстро и получают двукратный урон, пока уменьшаются.
2

Веселые Приколы

Эти железы можно получить из «хранилища замещающих органов» на корабле. Замените сердце на одно из них, чтобы оно подействовало. Иконка полностью рандомизируется каждый раз при выдаче железы, поэтому не полагайтесь на то, как она выглядит.

Железы также действуют как контроль разума, и каждая из них имеет разное максимальное количество применений и продолжительность влияния контроля над разумом.

Иконка Название Настоящие название (видит только учёный) Эффект Применение контроля над разумом Длительность контроля над разумом
Healing Gland Organic replicator Если органы, грудная клетка или конечности слишком повреждены или роботизированы, они будут принудительно отвергнуты, и вместо них вырастут новые. Если у вас низкий уровень крови, повреждение токсинов более 40 или по крайней мере 10u токсины в кровотоке, кровь будет отторгнута (рвотой) и заменена здоровой кровью. Также отвергает имплантаты, такие как имплантаты разумного щита. 3 300s
Spider Gland Araneae cloister accelerator Заставляет похищенного выделять паучьи феромоны (спавнить при этом пауков). 2 240s
Slime Gland Gastric animation galvanizer Похищенного иногда рвет слизью. Слаймы больше не будут атаковать похищенного. 1 240s
Trauma Gland White matter randomiser Похищенный иногда получает случайную травму мозга, до пяти раз. Травмы могут варьироваться от базовый до глубоко укоренившийся. 3 180s
Transform/species Gland Anthropmorphic transmorphosizer Заставляет периодически менять внешность и вид. 7 30s
Egg Gland Roe/enzymatic synthesizer Заставляет откладывать яйца, наполненные случайными реагентами. 2 180s
Stretch Gland Pliant cartilage enabler Позволяет без проблем пролезть через вентиляционные отверстия. 4 180s
Mindshock Gland Neural crosstalk uninhibitor Заставляет время от времени испускать разрушительные психические волны. Это либо оглушит, вызовет галлюцинации, либо нанесет случайное повреждение мозга людям поблизости.

При использовании устройства интерфейса разума контроля, будет передан всем близлежащим мобам, а не владельцу железы.

1 600s
Viral Gland Contamination incubator Делает похищенного носителем случайной продвинутой болезни - похищенного НЕ затрагивается. 1 180s
Electric Gland Electron accumulator/discharger Похищенный становится полностью невосприимчивым к поражению электрическим током. Кроме того, они будут случайным образом разряжать электрические болты. 2 90s
Chemical Gland Intrinsic pharma-provider Похищенный постоянно производит случайные химические вещества в своей крови. Они также быстро восстанавливают повреждения от токсинов. 3 120s
Plasma Gland Effluvium sanguine-synonym emitter Похищенный случайным образом испускает облака плазмы. 1 80s
Blood Gland Pseudonuclear hemo-destabilizer Периодически рандомизирует группу крови в случайный реагент. 3 150s
Quantum Gland Quantic de-observation matrix Периодически связывается со случайным человеком в поле зрения, а затем похищенный позже меняется с этим человеком местами.

Если на него нацелено устройство интерфейса разума, контроль над разумом также будет воспроизведен на связанного человека.

2 120s
Access Gland Anagraphic electro-scrambler После активации дает похищенному полный доступ. 3 90s

Советы

  • Невозможно телепортироваться в камеру ИИ, хотя могут быть другие способы их умиротворения.
  • Телепортируйтесь в складское помещение медотсека и украдите аптечки. Это дает вам простой способ вылечиться.
  • Имплантируйте агенту железы. Например: Полный доступ или пролезать через вентеляцию.
  • Если вы поймали угрозу, то поставьте ему Mindshock Gland (настоящие название: Neural crosstalk uninhibitor). Вы можете проконтролировать мозг жертвы на 600 c. если вы купили "Mind Interface Device"
  • Украдите цель из места, где мало людей.

Relevant code changes


Должности на MassMeta

Командные Капитан⚙, Глава Персонала, Глава Службы Безопасности✎, Главный Инженер, Директор Исследований, Главный Врач⚙, Квартирмейстер
Служба безопасности Глава Службы Безопасности✎, Офицер СБ, Смотритель, Детектив, Заключённый
Инженерный отдел Главный Инженер, Инженер, Атмосферный техник
Научный отдел Директор Исследований, Генетик, Учёный☑, Робототехник
Медицинский отдел Главный Врач⚙, Врач☑, Парамедик☑, Химик, Вирусолог, Патологоанатом
Карго Квартирмейстер, Грузчик, Шахтёр, Битраннер
Сервис Глава Персонала, Уборщик, Бармен, Повар, Ботаник☑, Клоун⚙, Мим, Священник, Куратор, Ассистент, Юрист, Психолог
Не гуманоиды ИИ, Киборг, Позитронный мозг, Дрон, Персональный ИИ, Конструкт, Воображаемый друг, Раздвоение личности, Призрак
Антагонисты Предатель⚙, Сбойный ИИ, Генокрад, Ядерный оперативник, Культ крови☑, Еретик⚙, Революционер, Маг, Банды/семьи, Блоб, Абдуктор✎, Страж (голопаразит), Ксеноморф, Паук⚙, Ревенант, Морф, Кошмар, Космо-ниндзя, Демон резни, Пираты, Разумная болень, Одержимый, Сбежавшие, Охотники, Дракон, Элита Лаваленда, Разумный слайм, Король крыс, Парадоксальная копия
Специальные Представитель, Отряд смерти, Офицер Отряда Быстрого Реагирования, Хроно-легионер, Горец, Иан, Роли лаваленда и космоса, Интерн Центрального Коммандования

Внимание! В данный момент идет активный перевод официальной википедии /TG/station 13 на русский язык.

  • ⚙ - статья в процессе перевода.
  • ✎ - статья переведена, но в процессе правки.
  • ☑ - статья полностью готова.