TGMC:Xenomorph Mechanics
Here you can check out xenomorph mechanics more in-depth, with formulas and rules taken directly from the source code.
Health and Armor
Regen is pretty complicated. It always works on weeds (or off weeds if you have CASTE_INNATE_HEALING), and changes according to several things:
- Doesn't work if you're on fire.
- Base regen is 1+3.75% max HP.
- On resting weeds (white), regen increased 20% (after all modifiers, so it's always 1.2 times faster). But you only gain the bonus if you rest.
- When standing, a major debuff (modifier is 1.1 resting vs 0.2 standing, so about 5 times as slow).
- When you have Queen of Shrike alive (on same z-level) any regen is doubled.
- Pheromones increase regen by % of max HP, depending on aura level.
Formula:
REGEN = (1 + (maxHealth * (0.0375 + 0.01*Regen_aura_level))) * Multipliers
Multipliers = (0.2*Standing + 1.1*Resting) * (1+Ruler_alive) * (1+Resting*Resting_weeds*0.2)
Regen works with a delay.
- If under regen aura, delay is small.
- Without aura, it gradually double every tick until reaches max as given by formula above. So it is worth resting for a while, but also note that timer starts working if you're standing up. So you can stand alert, wait for regen to ramp up, and then rest.
Sunder
regens a little different.
- Activation of regen is under same rules.
- Base is 0.5% per tick.
- Resting doubles regen.
- Resting weeds double again.
- +10% per regen aura level.
Sunder_regen = 0.5 * (1+resting) * (1+resting_weeds) * (1+0.1*Regen_aura_level)
Among other things, healing abilities (Psychic cure) also give 5% of HP restored to sunder heal.
Critical
After getting smacked well enough, xeno goes to critical condition. He cannot perform actions, but still affected by regen mechanics. Also, off weeds he loses 5 health per tick.
Plasma
- Resting doubles regen
- Resting weeds give +20%.
Урон от огня
Огонь выключает регенерацию, ауры, а так же некоторые способности. Кроме этого, урон от огня за тик рассчитывается как
(#Стаков_огня + 3) * (1-сопротивление_огню)
Феромоны
Эффект феромонов.
Pheromones | Effect |
---|---|
Recovery |
Place Holder, place holder, place holder. |
Warding |
Place Holder, place holder, place holder. |
Frenzy |
Place Holder, place holder, place holder. |
- Регенерация описана выше. Дает по 1% регенерации за уровень. Кроме того усиливает хил от способностей, подробнее написано в описании каждой способности.
- Защита дает по 2.5 Soft Armor в каждой категории за уровень.
- Ярость дает по 0.06 базовой скорости за уровень.
Aura_range = round(6+Aura_level*2)
Сила аур указана на странице ксеноса. Варьируется от 2 до 6.
Механики королевы
Назначение лидеров дает им феромоны самой королевы. При этом они (если могли до этого) могут выбираить свои феромоны, таким образом усиляя или комбинируя их по ситуации.
Rally minions призывает миньенов вокруг, при этом по нажатию у них ставится режим "агрессия". В текущем патче должны добавить способность аналогичную той что у хайвлорды - ставить глобальный ралли поинт. Туда будут идти все миньены - со всей карты, а так же только что появившиеся. У миньенов есть минимальная независимость, поэтому при наличиии на пути или около врагов они будут их атаковать.
Механики зданий
Смоляная стена. Сами восстанавливают здоровье. Строятся с 150 HP, регенерируют по 3 HP за 5 секунд, до максимума в 300. Максимум ХП одинаковый для всех каст, стартовое здоровье может отличаться. Стены получают только 40% урона от пуль.
Смоляная дверь. Имеет 100 HP для Дрона с 1.5 Hardness и 160 HP для Хайвлорда с Hardness 2.
До открытия створок ФОБа вся трава стоит половину стоимости.