TGMC:Xenomorph Mechanics

Материал из MassMeta
Версия от 13:08, 13 января 2022; imported>Qwerty4429 (Moved my findings from RU wiki here. In progress.)
Перейти к навигации Перейти к поиску

Here you can check out xenomorph mechanics more in-depth, with formulas and rules taken directly from the source code.

Health and Armor

Regen is pretty complicated. It always works on weeds (or off weeds if you have CASTE_INNATE_HEALING), and changes according to several things:

  • Doesn't work if you're on fire.
  • Base regen is 1+3.75% max HP.
  • On resting weeds (white), regen increased 20% (after all modifiers, so it's always 1.2 times faster). But you only gain the bonus if you rest.
  • When standing, a major debuff (modifier is 1.1 resting vs 0.2 standing, so about 5 times as slow).
  • When you have Queen of Shrike alive (on same z-level) any regen is doubled.
  • Pheromones increase regen by % of max HP, depending on aura level.

Formula:

REGEN = (1 + (maxHealth * (0.0375 + 0.01*Regen_aura_level))) * Multipliers

Multipliers = (0.2*Standing + 1.1*Resting) * (1+Ruler_alive) * (1+Resting*Resting_weeds*0.2)

Regen works with a delay.

  • If under regen aura, delay is small.
  • Without aura, it gradually double every tick until reaches max as given by formula above. So it is worth resting for a while, but also note that timer starts working if you're standing up. So you can stand alert, wait for regen to ramp up, and then rest.

Sunder

регенерирует по немного другим правилам.

  • Регенерация активируется по тем же правилам что и обычная.
  • Базовая регенерация 0.5% за тик.
  • Лежа регенерация удваивается.
  • На белой траве она снова удваивается.
  • Увеличивается на 10% за ранг ауры регенерации.

Sunder_regen = 0.5 * (1+resting) * (1+resting_weeds) * (1+0.1*Regen_aura_level)

Кроме прочего, при использовании лечебных способностей (Psychic cure шрайка) восстанавливает 5% сандера от количества восстановленного здоровья.

Критическое состояние[править | править код]

После получения достаточного количества уроно, ксенос падает в критическое состояние. В нем он не может совершать действия, но все еще подвержен влиянию механик здоровья. Кроме того, вне травы не только нет пассивной регенерации, но еще и теряется по 5 здоровья за тик. (?)

Плазма[править | править код]

  • Регенерация увеличивается в два раза лежа
  • +20% от белой травы
Pheromones Effect

Recovery
Place Holder, place holder, place holder.

Warding
Place Holder, place holder, place holder.

Frenzy
Place Holder, place holder, place holder.