Mood: различия между версиями

Материал из MassMeta
Перейти к навигации Перейти к поиску
imported>Diasyl
м (→‎Mood Thresholds: increases size of image to 64 pixels)
(Почти полный перевод настроений)
Строка 1: Строка 1:
== Mood & Sanity ==
== Настроение и Рассудок ==
'''Mood''' reflects how happy your character is in Space Station 13, and changes dynamically based on things that happen to or around you that would realistically impact it. Mood has significant effects on gameplay; as bad mood will decrease, and good mood will increase your sanity. '''Sanity''' has various effects depending on its state. Good sanity has effects such as making you hungry less fast, and allowing you to perform certain actions faster. However, if your sanity is low, you might have trouble focusing, perform actions more slowly, and even walk at a shuffle.
'''Настроение''' реагирует на сколько твоему персонажу комфортно на Станции, и оно динамично. Базируется на том - что случается вокруг тебя или на других факторах (например: [[Quirks|Квирки]]). Из-за динамичности настроение оно имеет слегка заметную роль; '''НО''' - пускай оно и не явное, но оно является направляющей для рассудка. '''Рассудок''' имеет варьирующиеся эффекты, в зависимости от его состояния. Хороший рассудок имеет такие эффекты как: ты голодаешь значительно медленнее, и он позволяет тебе работать быстрее. Но помните, если вы начинаете сходить с ума, у вас могут быть проблемы с фокусировкой на работе, взаимодействия будут явно медленнее, и в принципе все действия будут заторможены.


You can see the current status of your character by clicking on the HUD icon on your screen which resembles a face.
Ты можешь наблюдать за актуальным состоянием персонажа просто нажав на иконку, что есть на экране любого игрока/гуманоида, выглядящую как лицо.


[[File:MoodExplained.png]]
[[File:MoodExplained.png]]
== Moodlets ==


A mood event is called a ''moodlet''. In simple terms, your overall mood is directly related to the moodlets you have. Each moodlet has a modifier and sometimes a time; modifiers are the amount of mood that the event will add or remove, and it will do these for as long as its time has not expired, or the event hasn't ended. For instance, if a moodlet has a modifier of +1 for 3 minutes, you will have that slight boost to your mood for three minutes, but once this time has ended, you will not, or if you enter an ugly room, you will gain a bad moodlet until you leave the room.
''P.s: настроение и рассудок имеют только гуманоидные формы жизни.''
== Как работают модификаторы настроения ==
 
Модификаторы настроения называют a ''moodlet''. In simple terms, your overall mood is directly related to the moodlets you have. Each moodlet has a modifier and sometimes a time; modifiers are the amount of mood that the event will add or remove, and it will do these for as long as its time has not expired, or the event hasn't ended. For instance, if a moodlet has a modifier of +1 for 3 minutes, you will have that slight boost to your mood for three minutes, but once this time has ended, you will not, or if you enter an ugly room, you will gain a bad moodlet until you leave the room.


Many actions and factors play into different moodlets, from something as simple as petting a corgi to something more complex like how filthy your surroundings are. As a rule of thumb, taking care of yourself and treating your body well will make you happier, while neglecting needs such as hunger and getting very hurt will make you sad.
Many actions and factors play into different moodlets, from something as simple as petting a corgi to something more complex like how filthy your surroundings are. As a rule of thumb, taking care of yourself and treating your body well will make you happier, while neglecting needs such as hunger and getting very hurt will make you sad.
Строка 13: Строка 15:
Some traits also modify moods in some way. Jolly and Depressed will make you randomly happier or sadder with no prompting, and Apathetic will reduce all mood impacts by 20%.
Some traits also modify moods in some way. Jolly and Depressed will make you randomly happier or sadder with no prompting, and Apathetic will reduce all mood impacts by 20%.


== Mood Thresholds ==
== Уровни рассудка ==


There are nine different mood thresholds that allow you to see your general morale state as an icon on your HUD:
Здесь есть 9 различных уровней thresholds that allow you to see your general morale state as an icon on your HUD:


{| class="wikitable" border="3" cellspacing="0" cellpadding="5"
{| class="wikitable" border="3" cellspacing="0" cellpadding="5"
! style='background-color:#DDDDDD;' width='32px'|Icon
! style='background-color:#DDDDDD;' width='32px'|Иконка
! style='background-color:#DDDDDD;' width='80px'|Name
! style='background-color:#DDDDDD;' width='80px'|Название
! style='background-color:#DDDDDD;' width='140px'|Threshold
! style='background-color:#DDDDDD;' width='140px'|Разброс
! style='background-color:#DDDDDD;' width='100px'|Sanity Change / tick
! style='background-color:#DDDDDD;' width='100px'|Обновление рассудка в такт
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodEcstatic.png|64px]]
![[File:MoodEcstatic.png|64px]]
|Ecstatic
|Восторженный
|>=15
|>=15
| 0.4
| 0.4
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodVeryHappy.png|64px]]
![[File:MoodVeryHappy.png|64px]]
|Very Happy
|Очень обрадованный
|10 to 15
|10 до 15
| 0.25
| 0.25
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodPleased.png|64px]]
![[File:MoodPleased.png|64px]]
|Happy
|Радостный
|6 to 10
|6 до 10
| 0.2
| 0.2
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodHappy.png|64px]]
![[File:MoodHappy.png|64px]]
|Content
|Заинтерисованный
|2 to 6
|2 до 6
| 0.15
| 0.15
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodNeutral.png|64px]]
![[File:MoodNeutral.png|64px]]
|Neutral
|Нейтральный
| -3 to 2
| -3 до 2
| 0.1
| 0.1
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodMeh.png|64px]]
![[File:MoodMeh.png|64px]]
|Down
|Огарчённый
| -10 to -3
| -10 до -3
| -0.05
| -0.05
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodSad.png|64px]]
![[File:MoodSad.png|64px]]
|Sad
|Грустный
| -15 to -10
| -15 до -10
| -0.15
| -0.15
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodVerySad.png|64px]]
![[File:MoodVerySad.png|64px]]
|Very Sad
|Очень грустный
| -20 to -15
| -20 до -15
| -0.25
| -0.25
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
![[File:MoodDepressed.png|64px]]
![[File:MoodDepressed.png|64px]]
|Depressed
|Деприсивный
|<=-20
|<=-20
| -0.4
| -0.4
Строка 70: Строка 72:
|}
|}


== Sanity Thresholds ==
== Уровни рассудка ==
Similar to mood, Sanity has 6 thresholds which can be reached.
Примерно как и у настроения, рассудок имеет 6 уровней которых ты можешь добиться.
 
''<sub>P.s: перевода описаний, не будет до момента как их переведут в игре</sub>''


{| class="wikitable" border="3" cellspacing="0" cellpadding="5"
{| class="wikitable" border="3" cellspacing="0" cellpadding="5"
! style='background-color:#DDDDDD;' width='40x'|Name
! style="background-color:#DDDDDD;" width="40x" |Название
! style='background-color:#DDDDDD;' width='80px'|Threshold
! style="background-color:#DDDDDD;" width="80px" |Разброс
! style='background-color:#DDDDDD;' width='140px'|Description Ingame
! style="background-color:#DDDDDD;" width="140px" |Описание в игре:
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
|Great
|Отлично
| 125>
| 125>
| My mind feels like a temple!
| My mind feels like a temple!
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
|Neutral
|Нормально
| 100 to 125
| 100 до 125
| I have been feeling great lately!
| I have been feeling great lately!
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
|Disturbed
|Огорчён
| 75 to 100
| 75 до 100
| I have felt quite decent lately.
| I have felt quite decent lately.
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
|Unstable
|Не стабилен
| 50 to 75
| 50 до 75
| I'm feeling a little bit unhinged...
| I'm feeling a little bit unhinged...
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
|Crazy
|Безумен
| 25 to 50
| 25 до 50
| I'm freaking out!!
| I'm freaking out!!
|- style="text-align: center;"
|- style="text-align: center;"
|Insane
|KYS
| <25
| <25
| AHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!
| AHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!
Строка 104: Строка 108:
|}
|}


== Sanity Effects ==
== Эффекты Рассудка ==


Sanity has notable effects on your character:
Эффекты рассудка очень явно выделяются на вашем персонаже:
* Very sad characters will move more slowly.
* Very sad(Очень грустный) персонаж будет гораздо медленнее двигаться.
* The screen will become progressively more blurred as you become more sad, to represent inability to focus.
* Экран будет стремительно мылится относительно ухудшения вашего рассудка, из-за чего будет труднее сосредоточится.
* Action speeds vary with mood, up to a maximum of -25% speed for the severely depressed and +10% speed for the very happy.
* Скорость взаимодействий тоже зависит от рассудка. Она варьируется от -25%, до +10% к скорости взаимодействия.
* Hunger rate is proportional to mood. Depression will spurn you to eat more, while contentedness will make you eat less.
* Голод - пропорциональна настроению. Депрессивный уборщик будет требовать явно больше еды, чем радостный ассистент с АА.

Версия от 18:00, 21 января 2024

Настроение и Рассудок

Настроение реагирует на сколько твоему персонажу комфортно на Станции, и оно динамично. Базируется на том - что случается вокруг тебя или на других факторах (например: Квирки). Из-за динамичности настроение оно имеет слегка заметную роль; НО - пускай оно и не явное, но оно является направляющей для рассудка. Рассудок имеет варьирующиеся эффекты, в зависимости от его состояния. Хороший рассудок имеет такие эффекты как: ты голодаешь значительно медленнее, и он позволяет тебе работать быстрее. Но помните, если вы начинаете сходить с ума, у вас могут быть проблемы с фокусировкой на работе, взаимодействия будут явно медленнее, и в принципе все действия будут заторможены.

Ты можешь наблюдать за актуальным состоянием персонажа просто нажав на иконку, что есть на экране любого игрока/гуманоида, выглядящую как лицо.

P.s: настроение и рассудок имеют только гуманоидные формы жизни.

Как работают модификаторы настроения

Модификаторы настроения называют a moodlet. In simple terms, your overall mood is directly related to the moodlets you have. Each moodlet has a modifier and sometimes a time; modifiers are the amount of mood that the event will add or remove, and it will do these for as long as its time has not expired, or the event hasn't ended. For instance, if a moodlet has a modifier of +1 for 3 minutes, you will have that slight boost to your mood for three minutes, but once this time has ended, you will not, or if you enter an ugly room, you will gain a bad moodlet until you leave the room.

Many actions and factors play into different moodlets, from something as simple as petting a corgi to something more complex like how filthy your surroundings are. As a rule of thumb, taking care of yourself and treating your body well will make you happier, while neglecting needs such as hunger and getting very hurt will make you sad.

Some traits also modify moods in some way. Jolly and Depressed will make you randomly happier or sadder with no prompting, and Apathetic will reduce all mood impacts by 20%.

Уровни рассудка

Здесь есть 9 различных уровней thresholds that allow you to see your general morale state as an icon on your HUD:

Иконка Название Разброс Обновление рассудка в такт
Восторженный >=15 0.4
Очень обрадованный 10 до 15 0.25
Радостный 6 до 10 0.2
Заинтерисованный 2 до 6 0.15
Нейтральный -3 до 2 0.1
Огарчённый -10 до -3 -0.05
Грустный -15 до -10 -0.15
Очень грустный -20 до -15 -0.25
Деприсивный <=-20 -0.4

Уровни рассудка

Примерно как и у настроения, рассудок имеет 6 уровней которых ты можешь добиться.

P.s: перевода описаний, не будет до момента как их переведут в игре

Название Разброс Описание в игре:
Отлично 125> My mind feels like a temple!
Нормально 100 до 125 I have been feeling great lately!
Огорчён 75 до 100 I have felt quite decent lately.
Не стабилен 50 до 75 I'm feeling a little bit unhinged...
Безумен 25 до 50 I'm freaking out!!
KYS <25 AHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

Эффекты Рассудка

Эффекты рассудка очень явно выделяются на вашем персонаже:

  • Very sad(Очень грустный) персонаж будет гораздо медленнее двигаться.
  • Экран будет стремительно мылится относительно ухудшения вашего рассудка, из-за чего будет труднее сосредоточится.
  • Скорость взаимодействий тоже зависит от рассудка. Она варьируется от -25%, до +10% к скорости взаимодействия.
  • Голод - пропорциональна настроению. Депрессивный уборщик будет требовать явно больше еды, чем радостный ассистент с АА.