Guide to robotics: различия между версиями

Материал из MassMeta
Перейти к навигации Перейти к поиску
 
мНет описания правки
 
(не показано 297 промежуточных версий 61 участника)
Строка 1: Строка 1:
Are you a [[Roboticist]]? This guide will explain the creation and maintenance of [[Cyborg]]s, bots, and mechs.
{{Needs revision
|reason = Требуется до конца сделать перевод статьи и починить картинки с гифками.
}}


[[File:Roboticist sarcastic.png|300px|thumb|alt=Robotics|[[Robotics and Mech Bay]]]]<br>


==[[Exosuit Fabricator]]s==
Ты [[Roboticist|Робототехник]]? Это руководство объяснит как создавать и править по своему разумению [[Cyborg|Киборгов]], ботов, [[MODsuits|МОДсьюты]], и огромные Экзокостюмы.
These are the main machines used in [[Robotics]], with them you can create various mech and cyborg parts and their upgrade modules.
Remember to sync these with the R&D servers frequently for new equipment designs and increased production speeds.


If one (or more) of the Exosuit Fabricators gets stuck at updating from R&D servers, use a screwdriver on it and then crowbar that fucker!
[[File:Robotics.png|thumb|400px|alt=Robotics|[[Robotics and Mech Bay]]]]
Remove any metal/glass sheets and then put all the components back into the machine frame, use a screwdriver at the end to reassemble the fabricator.


==[[Cyborg]]s==
==[[Exosuit Fabricator|Exosuit Fabricators (Фабрикаторы Экзокостюмов)]]==
The [[Cyborg]] is the Roboticist's primary creation. They are tasked with helping the station's inhabitants in their daily life and trying to kill everyone when the [[AI]] is insane. Each cyborg is required to follow the AI's laws, and may choose one of the AIs in the event that more than one exists.
Это основные машины, используемые в  [[Robotics|Робототехнике]], с их помощью вы можете создавать компоненты для Киборгов, экзокостюмов,ботов, МОДсьютов, в том числе и улучшения для них. .
Не забывайте синхронизировать фабрикаторы с серверами РНД для доступа к новому и улучшенному снаряжению.


[[File:Generic borg.png|50px]]<br>
Если один (и более) фабрикаторов зависис во время обновления РНД серверов, воспользуйся отвёрткой и отхуярь ломом этого подонка!
To make a Cyborg, you need the following parts:
Убери весь метал,стекла и компоненты из рамы, а затем впихни их обратно., в конце воспользуйся отвёрткой для создания фабрикатора экзокостюмов
*1 of each Cyborg part (made with the fabricators)
*2 Flashes (burnt out is fine too)
*1 coil of wire
*1 CHARGED Power Cell (Preferably rated to 15,000)
*1 human brain
*1 Man-Machine Interface (MMI)


Assuming you already have the necessary components, take the robot chest and insert the charged Power Cell and a coil of wire. When the head is done, put 2 flashes in it, one for each eye socket. Afterwards, start assembling it by taking each part (start with the chest; it's easier) and clicking on the Robot Suit. Once it's complete, it's time for the brain. To extract the brain of a<strike>n un</strike>willing human:
====[[File:Generic_borg.png|64px]] [[Cyborg|Киборги]]====


*1. Find a volunteer (or abduct an assistant) and place him on your operating table after grabbing them twice (with hands). You can perform ghetto surgery by placing your volunteer on any old table and then attempt to operate on him, this however has a high chance of missing.
Итоговая цена: 100000 [[File:Metal.png|Metal]]
*2. Pick up your surgical drapes, scalpel, hemostat, retractor and saw.
*3. Use the surgical drapes on him and choose brain removal. He must not wear any headgear.
*4. Make sure you are aiming at the head with help intent.
*5. Use them in the following order: Scalpel, hemostat, retractor, saw, hemostat.
*6. If you miss you will have to repeat the step again until you succeed at it.


Now put the brain into your MMI, and then the MMI into the cyborg suit. Congratulations, your cyborg is complete. Put the brainless corpse into a body bag and deliver it to the [[Morgue]].
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
!Требования
|-
|1 x Каждой части киборга (Производится с помощью [[Exosuit Fabricator|Фабрикатора Экзокостюмов]])<br>
2 x [[File:Flash.gif|Flash]] ([[Exosuit Fabricator|Фабрикатор Экзокостюмов]])<br>
1 x [[File:CableCoils.png|Cable Coil]]<br>
1 x [[File:Power_cell.png|Power Cell]] (желательно с большей вместимостью)<br>
1 x [[File:Brain.png|Brain]]→ [[File:MMI.png|MMI]] Или позитронный мозг ИЛИ Модуль Б.О.Р.И.С


Pens can be used to give cyborgs names. Simply apply the pen before the brain is installed. Note that calling a borg 'PenisShitter 5000' will not net you any new friends, however, if your borg leaves the name up to you, be sure to name it 'PenisShitter 5000'.
|}


For some hilarity and general confusion, try giving the borg the same name as the AI.


== Cyborg Maintenance ==
Dented cyborgs can be repaired with a welding tool. Heat damage to cyborgs (from fires or lasers) can be repaired by using a screwdriver to open the cyborg's wiring panel (concealed inside the power cell cavity) and then re-wiring the damaged circuits.
Engineering cyborgs can repair dents on themselves and on their fellow cyborgs. They cannot repair burn damage though, since they cannot remove power cells to reach the wiring.


===Hacking Cyborgs===
Создание [[Cyborg|Киборгов]] есть основная часть работы робототехника. Их обязанности разнятся от улучшения жизни экипажа с помощью улучшения киборгов до предотвращения убийства всех сбойным [[AI|ИИ]] . Каждый киборг следует законам ИИ, да способен выбирать кому подчиниться в случае наличия двух и более ИИ.
*ID
*Crowbar
*Screwdriver (You may or may not have to remove the battery first)
*Wirecutters will open a window. Multitool pulsing seems to do nothing, you can just cut and mend wires.
*Screwdriver
*Crowbar
*ID


Cyborgs that have had their programming tampered with can be repaired by resetting their AI connection and LawSync status, by manually pulsing the wiring. In the unlikely event that an AI goes crazy, a trained [[Roboticist]] or other technician should be able to sever the connection to the AI entirely by cutting the correct wire.
Допустим, что вы уже обладаете всеми необходимыми компонентами:
# [[File:Power_cell.png|Power Cell]]Вставьте заряженную батарею в корпус киборга
# [[File:CableCoils.png|Cable Coil]] Вставьте провода в корпус киборга
# [[File:Flash.gif|Flash]] Вставьте 2 вспышки в голову киборга
# Для завершения сборки киборга присоедините к эндоскелету все необходимые части
# [[File:Multitool.png|Multitool]] Для того, чтобы дать киборгу имя используется мультитул. Для изменения имени просто кликните мультитулом по киборгу пока не вставлен Позитронный мозг или MMI. Учтите, что задавая названия киборгам по типу 'PenisShitter 5000' вы усугубляете своё положение в реальном обществе.
# [[File:Brain.png|Brain]] Как только каркас киборга будет завершен вам нужно будет вставить мозг. [[Surgery#Brain_Removal|Здесь вы можете посмотреть как вырезать мозг из вашего пациента]] (Если мозг был вытащен из тела без использования хирургии, то его необходимо полить маннитолом)
# [[File:MMI.png|MMI]] Теперь поместите мозг в  [[MMI]], а затем MMI в каркас киборга. Поздравляем, ваш киборг завершен. Засуньте безмозглое тело в мешок для трупа и доставьте его в морг [[Morgue|Морг]] (Или выкиньте его в мусорку потому что вы РОБОТОТЕХНИК!!). Если вы запихиваете MMI в киборга, да высвечивается надпись "This MMI does not seem to fit.", то это значит что человек имеет джоббан на киборгов.
# MMI можно заменить позитронным мозгом (Создаёт роль для призраков) или модулем Б.О.Р.И.С (Контроллируется ИИ).


There are three lights in the cyborg with three corresponding wires:
==Уход за киборгами==
В самом начале ремонта киборга вы должны открыть его панель; Чтобы открыть эту панель вам нужно:
#[[File:Id_regular.png]] Использовать ID Карту, [[File:Emag.png]] [[Emag|ЕМАГнуть]] это аль просто попросить киборга открыть его панель
#[[File:Crowbar.png]] Воспользуйтесь ломом для открытия каркаса
After the maintenance process use the same tools in reverse order so the Cyborg doesn't run around with its cover open, like so:
#[[File:Crowbar.png]] Use a Crowbar to close the cover.
#[[File:Id_regular.png]] Use your ID Card to lock the Cyborg. Borgs can't lock their panel.


* '''LawSync''': If this light is on, it means that any laws uploaded to the AI are also uploaded to the cyborg. The cyborg cannot be given different laws to the AI as long as this is on. This light will turn off if the AI Link light is off, regardless of wire status.
===Ремонт Киборгов===
**''Pulsing'' does nothing.
Для ремонта механических повреждений (brute):
**''Cutting'' will do nothing, as long as the AI link light is on. If the AI link light is off, cutting and then turning the AI link back on will cause the cyborg to be slaved to an AI, but not synced with it's laws.
# [[File:Welder.png]][[Welding Tool|Воспользуйтесь Сваркой]] на них
**''Mending'' this wire will turn the LawSync light back on as long as the AI link light is also on. The cyborg will then resume syncing with the AI's laws. If the AI link light is off, mending this will turn the light on, only for it to turn off again.
Для ремонта физических повреждений (burn):
# Разблокируйте и откройте панель киборга
# [[File:Hud-hands.gif]] Пустой рукой возьмите батарею из киборга.
# [[File:Screwdriver_tool.png]] Воспользуйтесь Отвёрткой для доступа к проводке.
# [[File:CableCoils.png|Cable Coil]] Кликните проводами для починки микросхем. Вам, скорей всего, придётся нажать пару раз для полного ремонта.
# [[File:Screwdriver_tool.png]] Воспользуйтесь Отвёрткой для скрытия проводов.
# Вставьте батарею.
# Закройте панель киборга и заблокируйте её.
Инженерные киборги могут производить авторемонт, а так же лечить своих собратьев-киборгов. Они не могут вылечить физические повреждения, поскольку они не могут достать батарейку.


*'''AI Link''': If this light is on, it shows that the Cyborg is slaved to an AI and must follow that AI's orders.
===Батареи Киборгов===
**''Pulsing'' this wire allows you to pick an AI for the cyborg to be slaved to if there are multiple AIs. If there is only one AI, pulsing this will simply turn it on and slave the cyborg to it, if it is off.
Для замены батареи:
**''Cutting'' this wire will cause the Cyborg to be unslaved from the AI and bound only by it's laws. This also turns off LawSync, as the cyborg has no AI to sync to.
**''Mending'' this wire does nothing. You need to pulse it to reconnect it to an AI.


*'''Camera''': If this light is on, it shows that the Cyborg's camera is operational. If it is off and the wire is mended, then you have a [[traitor]] Cyborg.
# Разблокируйте и откройте панель киборга.
**''Pulsing'' this wire will focus the Cyborg's lens, allowing you figure out which wire it is. It will also kick out anyone who is watching through the camera.
# [[File:Hud-hands.gif]] Пустой рукой возьмите батарею из киборга
**''Cutting'' this wire will deactivate the Cyborg's camera, causing it to show as "deactivated" on the Security Console and the AI's camera list.
# [[File:Power_cell.png]]Вставьте новую батарею.
**''Mending'' this wire will reactivate the Cyborg's camera.
# Закройте панель киборга и заблокируйте её.


An emagged cyborg will have no LawSync or AI link and cannot be reset.
===Радио Киборгов===
Киборгам могут быть установлены дополнительные ключи шифрования.
# Разблокируйте и откройте панель киборга.
# [[File:Encryption_key.png]] Вставьте новый ключ шифрования (Encryption Key), аль воспользуйтесь отвёрткой для удаления старого.
# Заблокируйте и закройте панель киборга.


Remember, cyborgs are very expensive! Do not destroy them unless the cyborg is completely out of control, and resetting the AI and LawSync status doesn't work.
===Возрождение Киборгов===
Если киборг не превратился в буквально груду металлолома, но при этом не перемещается и не открывает шлюзы в бриг каждому ассистенту, то его можно спасти.
# Создайте Модуль Аварийной Перезагрузки (Emergency Restart Module) на фабрикаторе экзокостюмов (во вкладке Cyborg Upgrade Modules).
# Почините киборга с помощью сварочного аппарата аль замените ему провода.
# Разблокируйте и откройте панель киборга.
# [[File:Circuitboard.png]] Вставьте Модуль Аварийной Перезагрузки (Emergency Restart Module)
# Закройте панель и заблокируйте киборга.


===Cyborg Batteries===
===Улучшение киборгов===
You will often see at least one Cyborg come to your assembly line to ask for an upgrade.
# Разблокируйте и откройте панель киборга.
*ID
# [[File:Circuitboard.png]] Вставьте модуль улучшения (или emag для взлома).
*Crowbar
# Заблокируйте и закройте панель киборга.
*Empty Hand
*New Battery
*Crowbar
*ID


===Cyborg Radios===
===Сброс Модели Киборга===
Cyborgs can be installed with radio encryption keys, allowing them to communicate on secure department channels.
Для информации насчет этого проверьте данное руководство. [[Hacking#Cyborgs|Guide to Hacking]].
*ID
*Crowbar
*New Encryption Key (or Screwdriver to remove a Key)
*Crowbar
*ID


===Reviving Cyborgs===
===Разборка Киборга===
A cyborg that has failed but not been turned into scrap can be repaired back to working order.
Киборги могут быть разобраны для получения MMI.
*Create a Borg emergency restart module at the Exosuit Fabricator (under Cyborg Upgrade Modules)
# Разблокируйте и откройте панель киборга.
*Repair cyborg with welder and/or replace wires
# [[File:Hud-hands.gif]] Пустой рукой возьмите батарею
*ID
# [[File:Screwdriver_tool.png]] Воспользуйтесь отвёрткой для доступа к проводке
*Crowbar
# [[File:Wirecutters.png]] Обрежьте все провода покамест индикатор '''lockdown''' не будет активен
*Insert emergancy restart module
# [[File:Wrench.png]] Воспользуйтесь гаечным ключем для окончательной разборки
*crowbar
(Для 4 и 5 шага вы можете использовать консоль робототехники)
*ID


===Upgrading Cyborgs===
=== Список улучшений ===
*ID
[[Roboticist]]s can construct upgrade modules for cyborgs, such as one that increases your movement speed. Should you wish to change models, ask the roboticist to cut and mend your reset wire.
*Crowbar
*Insert upgrade module (or emag to subvert)
*Crowbar
*ID


===Removing Brains===
{| class="wikitable sortable"
*Have a MMI in hand
|-
*Use your ID on it
!Name
*Click to remove the brain
!Description
!Materials to produce<br>(unupgraded fabricator)
|-
!Cyborg Reclassification Board
|Позволяет переименовывать киборгов. Используйте это в руке для того, чтобы задать имя, а затем кликните этим на киборга.
|5000 Iron
|-
!Cyborg Emergency Reboot Module
|Используется для включения нефункционирующего киборга.
Важный модуль! Это позволит вам вернуть к "жизни" киборга, но только если он не раздолбан.
|20000 Iron, 5000 Glass
|-
!Borg Expander
|Увеличивает размер киборга
|200000 Iron, 5000 titanium
|-
!Ion Thruster Upgrade
|Аналог джетпака для киборгов; питается электоэнергией их батареи
|10000 Iron, 6000 Glass, 5000 Plasma, 6000 Uranium
|-
!Cyborg Self-Repair Module
|Данный модуль позволяет киборгу производить авторемонт. Во время работы повышает затраты энергии
|15000 Iron, 15000 Glass
|-
!Illegal Equipment Module
|Делает нелегальные модули киборга доступными без ЕМАГ'а
Можно получить лишь через админские выкрутасы аль изучив что-то незаконное. (Разберите что-то из  [[Syndicate Items|Инвентаря Джона Синдиката]]!!)
|15000 Iron, 15000 Glass, 10000 Diamond
|-
!Circuit Manipulation Apparatus
|Улучшение инженерного киборга. Позволяет ему взаимодействовать с микросхемами (circut)
|2000 Iron, 500 Titanium
|-
!Engineering Cyborg RPED
|Модуль, добавляющий инженерному киборгу RPED устройство
|10000 Iron, 5000 Glass
|-
!Mining Cyborg Diamond Drill
|Ускоряет дрель киборга-шахтёра
|10000 Iron, 6000 Glass, 2000 Diamond
|-
!Mining Cyborg Satchel of Holding
|Увеличивает вместимость сумки шахтёра-киборга до бесконечности
|10000 Iron, 2000 Gold, 1000 Uranium
|-
!Mining Cyborg Lavaproof Chassis
|Позволяет шахтёру-киборгу спокойно проходить через лаву.
|10000 Iron, 4000 Plasma, 5000 Titanium
|-
!Medical Cyborg Crew Pinpointer
|Модуль Crew Pinpointer ( Указывает на определенного члена экипажа).Так же добавляет медицинскому киборгу возможность просматривать монитор здоровья экипажа.
|1000 Iron, 500 Glass
|-
!Cyborg Piercing Hypospray
|Позволяет гипоспрею киборга прорывать покров толстой одежды аль МОДсьютово и хардсьютово покрытие
|15000 Iron, 15000 Glass, 5000 Titanium, 3000 Diamond
|-
!Medical Cyborg Defibrillator
|Дарит медицинскому киборгу дефибриллятор. Вы так же можете установить обычный дефибрилятор [[File:Defib.png]] для идентичного улучшения
|8000 Iron, 5000 Glass, 4000 Silver, 3000 Gold
|-
!Beaker Storage Apparatus
|Дополнительное хранилище мензурок для медицинског окиборга
|2000 Iron, 2250 Glass
|-
!Medical Cyborg Surgical Processor
|Даёт знания киборгу о продвинутых операциях. Эти операции могут быть произведены киборгом в любой момент.
|5000 Iron, 4000 Glass, 4000 Silver
|-
!Medical Cyborg Expanded Hypospray
|Добавляет [[Cyborg#Quick_reference_to_mediborg_chems|Новые химикаты]] Гипоспрею киборга
|15000 Iron, 15000 Glass, 8000 Plasma, 8000 Uranium
|-
!Rapid Disabler Cooling Module
|Уменьшает продолжительность зарядки станнера
|20000 Iron, 6000 Glass, 2000 Gold, 2000 Diamond
|-
!Janitor Cyborg Trash Bag of Holding
|Значительно увеличивает вместимость сумки мусора для уборочного киборга
|2000 Gold, 1000 Uranium
|-
!Janitor Cyborg Advanced Mop
|Продвинутая самооплодотворяющая швабра для уборочного киборга
|2000 Iron, 2000 Glass
|-
!Experimental Push Broom
|Экспериментальная швабра толкания, позволяющая толкать толкаемое.
|4000 Iron, 500 Glass
|-
!Plating Repair Tool
|Дарует киборгу-уборщику инструмент, позволяющий менять повреждённые тайлы
|2500 Iron, 750 Glass
|-
!Clown Module
|Позволяет вам превратить киборга в клоуна. Именно так создаётся [[Cyborg#Clown|Клоунский]] киборг
|15000 Iron, 15000 Glass, 1000 Bananium
|}


==== Upgrades ====
Киборги шахтёры так же могут быть улучшены с помощью модкитов КА
[[Roboticist]]s can construct upgrade modules for cyborgs, such as one that increases your movement speed. Should you wish to change models, request a module reset board be used on you.


----
==Хирургирование для робототехника==


'''Reset Board'''
Для того, чтобы начать большинство операций вам сперва нужно кликнуть [[File:Drapes.png|Drapes]]'''drapes''' по части тела, на коей вы собираетесь оперировать


Used to reset a borg's module. Destroys any other upgrades applied to the borg.
===Вырезание мозга===


'''Materials to produce:''' ''15000 Metal''
{|
| style="width: 400px;" |'''Procedure'''||Подпольные аналоги
|-
|Step 1: [[File:Scalpel.png|Scalpel]] '''Scalpel''': Сделайте надрез.||[[File:Knife.png|Kitchen Knife]] (65%) [[File:Shard.png|Shard]] (45%) [[File:Sword.gif|Energy Sword]] (75%) Любой другой острый предмет (30%)
|-
|Step 2: [[File:Retractor.png|Retractor]] '''Retractor''': втянуть кожу||[[File:Screwdriver_tool.png|Screwdriver]] (45%) [[File:Wirecutters.png|Wirecutters]] (35%)
|-
|Step 3: [[File:Saw.png|Circular Saw]] '''Circular Saw''': Распилите, не обращая внимание на кости||[[File:Chainsaw.gif|Chainsaw (arm-mounted)]] (65%) [[File:Fireaxe.png|Fire Axe]] (50%) [[File:Chainsaw.gif|Chainsaw (unmounted)]] (50%) [[File:Hatchet.png|Hatchet]] (35%) [[File:Butcherknife.png|Butcher's Knife]] (25%) [[File:Arm_blade.png|Changeling's Arm Blade]] (75%)
|-
|Step 4: [[File:Hemostat.png|Hemostat]] '''Hemostat''': Зажмите отверстия.||[[File:Wirecutters.png|Wirecutters]] (60%) [[File:Package_Wrapper.png|Package Wrap]] (35%) [[File:CableCoils.png|Cable]] (15%)
|-
|Step 5: [[File:Scalpel.png|Scalpel]] '''Scalpel''': Сделайте надрез||[[File:Knife.png|Kitchen Knife]] (65%) [[File:Shard.png|Shard]] (45%) [[File:Sword.gif|Energy Sword]] (75%) Любой другой острый предмет (30%)
|-
|Step 6: [[File:Hemostat.png|Hemostat]] '''Hemostat''': Уберите мозг||[[File:Crowbar.png|Crowbar]] (55%)
|-
|Step 7: [[File:MMI.png]] Возьмите в руки MMI
|-
|Step 8: Кликните для извлечения мозга
|
|-
|}


----
Не смотря на любые доводы робототехников, уже покрывшихся сединой, '''НИКОГДА НЕ РАСПИЛИВАЙТЕ ОДНОЙ ЛИШЬ ПИЛОЙ ЧЕРЕП -- ВЫ ПРОСТО УБЬЁТЕ МОЗГ!!''' Убрав мозг без необходимой хирургии, вы нанесёте ему большой вред и придётся очень много плакать. А робототехник, по закону жанра, уже к 20 минуте должен состоять на 95% стали, да железы, что производят слёзы, у него в этот момент должны будут отсутствовать.


'''Borg Emergency Restart Module'''
Если вы всё же распилили череп в обход нормальной процедуры, то обратитесь к химикам [[Chemist|Химикам]] за некоторой партией [[Mannitol]] для исправления этого казуса. Когда у вас в руках окажется мензурка или бутылочка с маннитолом, то вам будет достаточно всего лишь вылить содержимое на мозг. Он, в теории, если, конечно, там маннитол, а не, например, серная кислота, оживёт. Вы можете проверить состояние мозга ,осмотрев его через кнопку SHIFT.


Used to force a restart of a disabled-but-repaired borg, bringing it back online.


'''Materials to produce:''' ''90000 Metal'', ''7500 Glass''
Коли голова не приклеена к туловищу, то вы можете просто использовать [[File:Scalpel.png|Scalpel]] скальпель  или любой другой  режущий предмет для открытия черепной коробки.


----
=== Аугментация конечности ===


'''Borg VTEC Module'''
Заменяет органическую конечность на '''-нормальную!'''-, т.е синтетическую, стальную конечность. Аугментации могут быть подвержены: '''Туловище, Голова, конечности локомоции и интеракции с миром'''. Аугментировав туловище вы не испытываете никаких удобств от аппендицита или поселившейся внутри вас личинки ксеноморфа.<br>Стальные конечности значительно прочнее органики. Их "лечение" сравнимо с лечением киборгов. Тупой урон - сваркой, термический урон - проводами.ЕМП импульсы будут наносить урон аугментированным людям


Used to kick in a borgs VTEC systems, increasing their speed.
[[File:Cyborg_head.png|right|thumb|Cyborg head]][[File:Cyborg_torso.png|right|thumb|Cyborg torso]][[File:Cyborg_left_arm.png|right|thumb|Cyborg arm]]


'''Materials to produce:''' ''120000 Metal'', ''9000 Glass'', ''7500 Gold''
''I never asked for this.''


----
[[File:Hud-target.gif|Target]] '''Применяется на: Голове, туловище, ногах, руках.'''


'''Borg Rapid Taser Cooling Module'''
{|
 
| style="width: 400px;" |'''Procedure'''||'''Ghetto Analogues'''
Used to cool a mounted taser, increasing the potential current in it and thus its recharge rate.
|-
 
|colspan="2"|Step 0: '''Create''' the '''cyborg limb(s)''' using an '''Exosuit Fabricator'''.
'''Materials to produce:''' ''120000 Metal'', ''9000 Glass'', ''3000 Gold'', ''750 Diamond
|-
 
|Step 1: [[File:Scalpel.png|Scalpel]] '''Scalpel''': make an incision.||[[File:Knife.png|Kitchen Knife]] (65%) [[File:Shard.png|Shard]] (45%) [[File:Sword.gif|Energy Sword]] (75%) Any other sharp item (30%)
----
|-
 
|Step 2: [[File:Retractor.png|Retractor]] '''Retractor''': retract the skin.||[[File:Screwdriver_tool.png|Screwdriver]] (45%) [[File:Wirecutters.png|Wirecutters]] (35%)
'''Mining Borg Jetpack'''
|-
 
|Step 3: [[File:Hemostat.png|Hemostat]] '''Hemostat''': clamp bleeders.||[[File:Wirecutters.png|Wirecutters]] (60%) [[File:Package_Wrapper.png|Package Wrap]] (35%) [[File:CableCoils.png|Cable]] (15%)
A carbon dioxide jetpack suitable for low-gravity mining operations.
|-
 
|colspan="2"|Step 4: '''Cyborg limb''': augment the limb.
'''Materials to produce:''' ''15000 Metal'', ''22500 Plasma'', ''30000 Uranium''
|}
 
----
 
An important upgrade is the restart module, as it will allow you to bring a dead, but not blown, Borg back to life.
 
Remember this when you find an inactive Cyborg that, when examined, says <i style="color:red;">"It looks completely unsalvageable."</i> It can still be brought back to life with a Restart Module.
 
Another 'Optional' module is the Robot Reclassification Module, which allows you to rename the Borg, however, a bug might occur that reverts the Borg to its original(non-human) name.


==Bots==
==Bots==
As a Roboticist, you serve another important purpose: making robots. Robots can benefit the station in many ways, and are really damned easy to create. The current list of robots, and how to make them, is as follows:
As a Roboticist, you serve another important purpose: making robots. Robots can benefit the station in many ways, and are really damned easy to create. The current list of robots, and how to make them, is as follows:


===[[File:Medibot.gif|50px]]Medibot===
'''Remember:''' All bots can be made through the crafting menu (T-like hammer hud-icon). This can save a lot of time during construction, especially if Robotics is busy!
Heals anyone nearby. Can be equipped with a beaker to stick people with instead of the default medicine, and when [[Syndicate Items#Cryptographic Sequencer|Emagged]] it will inject people with toxins, repeatedly.
Combine the following ingredients in the following order:
* Borg arm (right or left, doesn't matter)
* EMPTY [[Med-Kit]] (Color doesn't matter, although it will affect the colour of the medbot)
(TIP: You can pick the assembly up in your hand at this point and name it something clever/funny/stupid by holding your [[Pen]] in the other hand and clicking on it, if you wish.)
* [[Medical Analyzer]]
* [[Proximity Sensor]]


===[[File:Cleanbot.gif|50px]]Cleanbot===
====[[File:Medibot.gif|64px]] Medibot====
Cleanbot are great, as they serve the exact same purpose as the Janitor. What makes it even better is that it uses Space Cleaner to mop, so no slipping on everything! When Emagged (or hacked) it will drip water and spill gibs wherever it goes.
Performs a baby version of [[Surgery#Tend_Wounds|tend wounds]]. The surgery works through clothes and without the patient having to lie down. Amount healed scales with [[Surgery#Tend_Wounds|tend wounds surgeries]] researched. Each researched upgrade of [[Surgery#Tend_Wounds|tend wounds]] increases health healed. Requires a "refresh" similarly to operating computers to benefit from research.
To make:
* Blue [[Bucket]] (Grab it from the [[Janitor]] or make with [[Autolathe]])
* [[Proximity Sensor]]
* Borg Arm (left or right)


===[[File:Floorbot.gif|50px]]Floorbot===
When [[Syndicate Items#Cryptographic Sequencer|emagged]] it will inject 5u [[Guide_to_chemistry#Chloral_Hydrate|chloral hydrate]] and damage you based on what they would have healed (brute if you don't need treatment) per step.<br>
Floorbots are nice to have around when some asshole starts crowbarring up floor tiles or some traitor has blown apart a section of the station. They zoom around and repair busted floor tiles. Honestly, they're niche to the point of uselessness. But they make nice pets.
To make:
* Empty [[Toolbox]] (Must be a blue one)
* [[Floor tile]]
* [[Proximity Sensor]]
* Borg Arm (left or right)


===[[File:Securitron.gif|I AM THE LAW|50px]]Securitron===
What damage types the medibot can heal depends on medkit used. If they can heal multiple types the damage type healed will be random per treatment:
<br>Basically, Officer Beepsky without the personality. You usually won't need to build any of these, but they can be hilariously helpful for traitors who have invested in a [[Syndicate Items#Cryptographic Sequencer|Cryptographic Sequencer]], as they tend to run around stunning and cuffing everyone in sight. Problem is, any of these that report a Level 10 Infraction when spotting people are obviously hacked.
* Advanced first aid kit: All 4 basic damage types.
To make:
* Brute kit: 10% extra brute. (other types?)
* Use a [[Remote Signaling Device]] on a [[Helmet]]
* Burn kit: ?
* [[Welding Tool|Hand Welder]] them together
* Toxin kit: ?
* Add a [[Proximity Sensor]] and a Borg Arm (left or right)
* Suffocation kit: ?
* Toss in a [[Stun Baton]]
Note that destroying a Securitron or Officer Beepsky with a melee weapon is all but impossible by yourself; striking them causes them to immediately stun and cuff you. If you work with another person you can get several hits in while it is cuffing the other person, which is often enough to destroy it outright.


===[[File:ED209.png|50px]]ED-209===
To manufacture:
'''PUT DOWN YOUR WEAPON. YOU HAVE 15 SECONDS TO COMPLY.'''<br>
Beepsky's bigger brother. Has all of the abilities of a standard Securitron with the addition of a ranged attack.
To make:
* Use a [[metal sheet]] on a Cyborg Endoskeleton to reinforce it.
* Add two Robot Legs and a [[security vest]]
* [[Welding Tool|Weld]] everything together
* Add in a security [[Helmet]]
* Attach a [[Proximity Sensor]] to the assembly
* Insert wires
* Add a [[Taser]] and attach it with a [[Screwdriver]]
* Insert a [[Power cell]]. Your own mecha is complete!
A emagged ED-209 fires deadly lasers AND attacks anyone on sight.


==Mechs==
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
Construction of mechs are restricted by ID, so they are typically the product of [[roboticist]]s and the [[Research Director]]. These can be tremendously helpful or tremendously annoying depending on who uses it. They take more work to make than robots and require special circuits, which are obtained through the [[Quartermaster]] or the Research and Development console.
!Requires
|-
|1 x [[File:Cyborg_right_arm.png]] Borg Arm (left or right)<br>
1 x [[File:SMed.png|Med-kit]] (EMPTY, any color)<br>
1 x [[File:Healthanalyzer.png|Health Analyzer]] or [[:File:First aid analyzer.png|First aid analyzer]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]
|}


With all mechs, [[Assistant|MMI's]] can be installed as drivers. But remember, mechs are not bound to the AI or its laws, so don't put any [[Traitor|deranged]] [[Clown|maniacs]] inside them.
# Attach the Borg Arm (left or right, doesn't matter) to an empty [[Med-kit]]. The color of the Med-kit determines what damage it will heal, as well as its future color (white and pink kits are both for brute dmg).
# You can pick the assembly up in your hand at this point and name it something clever/funny/stupid by holding your [[Pen]] in the other hand and clicking on it, if you wish.
# Add a [[Medical Analyzer]].
# Insert the [[Proximity Sensor]] and your Medibot is ready!


The current list of mechs is as follows.
====[[File:Cleanbot.gif|64px]] Cleanbot====
Cleanbots are great, as they serve the exact same purpose as the Janitor. What makes it even better is that it uses Space Cleaner to mop, so no slipping on everything! When Emagged (or hacked) it will spew slippery foam and melt people with acid.


===Ripley APLU===
To manufacture:
[[File:Ripley.png|50px]]<br>
The Ripley APLU (Autonomous Power Loading Unit) is a slow moving, decently protected mech. Generally, it can take down a Gygax because of the sheer power of the drill, but it does not make a good combat mech because it is slow and has no range. Best used against Spess carp invasions, blobs, Changelings, and for Revs (using it to breach high security areas) ''Expect [[Mining]] to constantly be bugging you to make one for them.''


To make:
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
* Build all of the Ripley parts using the exosuit fabricator.
!Requires
* Build a Hydraulic Clamp and Drill
|-
* Attach all of the parts to the Ripley chassis (Except the Clamp and Drill)
|1 x [[File:Bucket.png|Bucket]]<br>
* [[Wrench]]
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
* [[Screwdriver]]
1 x [[File:Cyborg_left_arm.png]] Borg Arm (left or right)
* Cable Coil
|}
* [[Wirecutters]]
* Ripley central control module (Ordered from the [[Quartermaster]])
* [[Screwdriver]]
* Ripley Peripherals control module (Ordered from the [[Quartermaster]])
* [[Screwdriver]]
* 5 pieces of metal
* [[Wrench]]
* [[Weldingtool]]
* 5 pieces of plasteel
* [[Wrench]]
* [[Weldingtool]]
* Add the Hydraulic Clamp and Drill to the finished Ripley
The Ripley should be complete, to access it use your ID card on it. The codes on the system mean that you have to have access to those places on your ID to use the mech. Click finish, then right-click to enter.


===Firefighter APLU===
# Grab a [[bucket]] from the [[Janitor]] or make with [[Autolathe]] and insert the [[Proximity Sensor]] to it
[[File:Firefighter.png|50px]]<br>
# Use a [[Pen]] to name it if you wish.
* Create a Firefighter APLU chassis using the exosuit fabricator. It is listed under exosuit equipment.
# Attach a Borg Arm and your Cleanbot is ready!
* Create all parts of the Ripley APLU except for the chassis.
* Assemble all of the Ripley parts to the Firefighter chassis.
* Add a firesuit
* [[Wrench]]
* [[Screwdriver]]
* Cable Coil
* [[Wirecutters]]
* Ripley central control module
* [[Screwdriver]]
* Ripley peripherals control module
* [[Screwdriver]]
* 5 pieces of plasteel
* [[Wrench]]
* [[Weldingtool]]
* 10 pieces of plasteel
* [[Wrench]]
* [[Weldingtool]]


=== Odysseus ===
====[[File:Floorbot.gif|64px]] Floorbot====
[[File:Odysseus.png|50px]]<br>
Floorbots are nice to have around when some asshole starts crowbarring up floor tiles or some traitor has blown apart a section of the station. They zoom around and repair busted floor tiles. Honestly, they're niche to the point of uselessness. But they make nice pets. Also, if emagged, they will deconstruct the floors into space.
A very fast medical exosuit.
* Create all of the Odysseus parts using the exosuit fabricator.
* Assemble all of the Odysseus parts to the chassis (excluding Carapace)
* [[Wrench]]
* [[Screwdriver]]
* Cable coil
* [[Wirecutters]]
* Odysseus main board
* [[Screwdriver]]
* Odysseus peripherals board
* [[Screwdriver]]
* 5 pieces of metal
* [[Wrench]]
* [[Welder]]
* 5 pieces of plasteel
* [[Wrench]]
* [[Welder]]
* Mounted Sleeper
* Syringe Gun


===Gygax===
To manufacture:
[[File:Gygax.png|50px]]<br>
Rather fast security exosuit with good overall protection. Very low battery life, so be sure to watch it. Requires diamond sheets to complete.
*Leg Actuators Overload Function (Movement speed doubled and small amount of damage dealt with each step. Disables when Gygax integrity drops below 2/3)


Instructions
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
*Create all of the Gygax parts using the exosuit fabricator.
!Requires
*Assemble all of the Gygax parts to the chassis (Except the Armor plates)
|-
*[[Wrench]]
|1 x [[File:BlueToolbox.png|Mechanical Toolbox]] Any toolbox<br>
*[[Screwdriver]]
10 x [[File:Floor_Tiles.png|Floor Tile]]<br>
*Cable Coil
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
*[[Wirecutters]]
1 x [[File:Cyborg_left_arm.png]] Borg Right Arm
*Gygax Main circuit board (Bug R&D to research it)
|}
*[[Screwdriver]]
*Gygax Peripherals circuit board (Bug R&D to research it)
*[[Screwdriver]]
*Gygax Targeting circuit board (Bug R&D to research it)
*[[Screwdriver]]
*Add an Advanced Scanning Module (Bug R&D)
*[[Screwdriver]]
*Add an Advanced Capacitor (Bug R&D)
*[[Screwdriver]]
*Add some metal
*[[Wrench]]
*[[Weldingtool]]
*Add Gygax Armor Plates (Made in the exosuit fabricator)
*[[Wrench]]
*[[Weldingtool]]


===H.O.N.K.===
# Attach a [[Floor tile]] to the [[Storage_items#Mechanical_toolbox|Mechanical Toolbox]].
[[File:honk.png|50px]]<br>
# Add the [[Proximity Sensor]].
A clown's mech. For the love of god and all things holy and sacred, <strike>don't</strike> give the clown a mech. This '''WILL''' be annoying if one is made. Requires bananium sheets to complete.
# Insert a Borg Right Arm and your Floorbot is ready!


Instructions:
====[[File:Firebot.gif|64px]] Firebot====
*Create all of the H.O.N.K. mech parts in the exosuit fabricator.
This lil' guy will scoot around and try his best to extinguish burning people and gases around him.
*Attach all of the H.O.N.K. mech parts to the H.O.N.K. mech chassis.
If [[Emag|emagged]] he will spray [[Guide to chemistry#Chlorine Trifluoride|Chlorine Trifluoride]] at anyone who isn't on fire. Firebots retain full movement in space, and automatically dispense Firefighting Foam in a small radius around them in low-pressure conditions.
*HONK at the mech with a bike horn.
*Add the main circuit board.
*HONK at the mech again.
*Add the peripherals circuit board.
*HONK at the mech again.
*Add the targeting circuit board.
*HONK
*Add the clown's mask to the mech.
*HONK
*Add clown shoes to it.
*HONK


Mech Complete (why are you building this you monster... You probably think stealing ID's is funny too)
To manufacture:


===Durand===
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
[[File:Durand.png|50px]]<br>
!Requires
A Durand is more powerful than Gygax. It has more health and better armored, but it is slower. Requires uranium and silver sheets to complete.
|-
*Defence Mode Function (Boosts Durand armor with the penalty of not being able to move or turn)
|1 x [[File:Fire_extinguisher.gif|Fire Extinguisher]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
1 x [[File:Fire_Helmet.png|Fire Helmet]]<br>
1 x [[File:Cyborg_right_arm.png]] Borg Arm (left or right)
|}


Instructions
# [[File:Cyborg_right_arm.png]] Attach a Borg Arm (left or right) to the [[File:Fire_extinguisher.gif]][[Fire Extinguisher]]. [[File:Firebot_assembly1.png]]
*Create all of the Durand parts using the exosuit fabricator.
# [[File:Fire_Helmet.png]] Add a [[Fire Helmet]]. [[File:Firebot_assembly2.png]]
*Assemble all of the Durand parts to the chassis (Except the Armor plates)
# [[File:Prox_Sensor.png]] Add a [[Proximity Sensor]] and your Firebot is ready.
*[[Wrench]]
*[[Screwdriver]]
*Cable Coil
*[[Wirecutters]]
*Durand Main circuit board (Bug R&D to research it)
*[[Screwdriver]]
*Durand Peripherals circuit board (Bug R&D to research it)
*[[Screwdriver]]
*Durand Targeting circuit board (Bug R&D to research it)
*[[Screwdriver]]
*Add an Advanced Sensor Module (Bug R&D)
*[[Screwdriver]]
*Add an Advanced Capacitor (Bug R&D)
*[[Screwdriver]]
*Add some metal
*[[Wrench]]
*[[Weldingtool]]
*Add Durand Armor Plates (Made in the exosuit fabricator)
*[[Wrench]]
*[[Weldingtool]]


===Marauder===
====[[File:Honkbot.png|HONK HONK|64px]] [[Honkbot]]====
[[File:Marauder.png|50px]]<br>
Annoying and useless, now with cuffing abilities. The clown might bug you to make one of these in absence of a H.O.N.K. mech. Can be of use to [[Security]] if there's no supplies for a [[Securitron]]. God forbid if a traitor [[Emag|emags]] the thing or if ''anyone'' puts a PAI into one.
Used by the Deathsquad, if the Admins want them to. A Marauder is equipped with:
*Heavy Pulse Rifle Mk 2
*Missile launcher (8 missiles)
*Zoom Function (Allows you to see twice as far with the penalty of not being able to move or turn)
*Thrusters for EVA use
*Internal Airtank


==Replacing Batteries For Fun and Profit==
To manufacture:


===Mech Batteries===
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
*Make sure the ID upload panel is closed.
!Requires
*Hit the mech with your ID card or PDA with one inside.
|-
*[[Wrench]]
|1 x [[File:Clownbox.png|Clown Box]]<br>
*[[Crowbar]]
1 x [[File:Clownstamp.png|Clown Stamp]]<br>
*[[Screwdriver]]
1 x [[File:Bike horn.png|Bike Horn]]<br>
*Replace cell.
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
*[[Screwdriver]]
1 x [[File:Cyborg_left_arm.png]] Borg Arm (left or right)<br>
*[[Crowbar]]
|}
*[[Wrench]]
*ID


===Mech Repairs===
# Stamp a piece of cardboard with the clown stamp. (You may need a clown for this step)
Turn maintenance mode on (from the menu when you activiate it with your id), and then use a welder on the mech
# Insert a Borg Arm
# Add a [[Proximity Sensor]].
# Add a Bike Horn


==Mech Equipment==
====[[File:Vibebot.png|64px]] Vibebot====
Various tools and weapons can be attached to mechs, providng them with ability to perform different tasks. Mech Equipment is built by Mech Fabricator ("Exosuit Equipment" menu). To attach a tool or weapon, simply click with it on mecha. Most mechs can hold no more than two equipment pieces.  
It's just out here vibing.


'''Drill'''<br>
To manufacture:
The drill can completely destroy most objects (with the exception of reinforced walls) in a few seconds. Using the drill on someone will gib them in a few seconds. So don't do that unless you're a traitor.


When used for mining, targeted and two adjacent mineral deposits will be drilled. If Ripley exosuit is equipped with Hydraulic Clamp and has an Ore Box in cargo, all mined ore will be moved to Ore Box.<br>
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
(Can be attached to: '''Any mech''')
!Requires
|-
|2 x [[File:Light_Bulb.png|Light bulb]]<br>
1 x [[File:Cyborg_head.png|Cyborg head]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
1 x [[File:Crayon.png|Crayon]]<br>
|}


'''Diamond Drill'''<br>
# Gather up the building materials.
Essentially an upgraded drill. Isn't any stronger, but it is faster (all you need for mining really). Bug R&D to sync their servers and in no time mining can obliterate the asteroid (provided that they bring you diamonds first)<br>
# Use the crafting menu to assemble.
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Hydraulic Clamp'''<br>
====[[File:Hygienebot.gif|64px]] Hygienebot====
Gives it an ability to load objects into cargo compartment, or lets you crush people with it.<br>
Flying bot which showers people covered in blood, with force if necessary. Showers people in fire if [[Emag]]<nowiki/>ed
(Can be attached to: '''Ripley''')


'''Extinguisher'''<br>
To manufacture:
Mecha-mounted extinguisher. Can be refilled by clicking on the Water Tank.<br>
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Teleporter'''<br>
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
Mecha-mounted teleporter. Can teleport mecha to any location in view.
!Requires
Must be researched first (Requires: 'Blue-space' Research 10, Electromagnetic Spectrum Research 5. Currently only adminspawnable due to the high research level - don't bother, really. Or steal it from the Centcomm mechs. You know you want to just hijack the deathsquad shuttles after taking their IDs off their burnt corpses, charge out the doors with your stolen weapons in hand, hack your way through the multitudinous doors as more security rushes in with murder in mind and pulse cannons and power armour at hand, until you finally get to your prizes, the mech bay - only to steal the teleporters mounted on them and scarper back to the station to use them in the destructive analyser. You know it's what you want to do. Do it. Do it. Do it.)<br>
|-
(Can be attached to: '''Any mech''')
|2 x [[File:Metal.png|Metal]]<br>
1 x [[File:Welder.png|Welding Tool]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
1 x [[File:Nduct_n_w.png|link=#Plumbing#Fluid_Ducts|Fluid Duct]]
|}


'''Gravitational Catapult'''<br>
# [[File:Metal.png|Metal]] Use metal in hand to craft an ''incomplete hygienebot assembly''.
Can be used to throw objects around (S mode) or move them away from target (P mode).
# [[File:Welder.png]] [[Welding Tool|Weld]] a hole in the incomplete hygienebot assembly.  
Must be researched first (Requires: 'Blue-space' Research 2; Electromagnetic Spectrum Research 3; Engineering 3).<br>
# [[File:Prox_Sensor.png]] Add a [[Proximity Sensor]].
(Can be attached to: '''Any mech''')
# [[File:Nduct_n_w.png]] Add a [[Plumbing#Fluid_Ducts|Fluid Duct]].


'''Wormhole Generator'''<br>
====[[File:Securitron.gif|I AM THE LAW|64px]] [[Securitron]]====
As the name implies, Wormhole Generator creates a wormhole (similar to ones spawned at Space-Time Anomalies event) at target location.
Basically, Officer Beepsky without the personality. You usually won't need to build any of these, but they can be hilariously helpful for traitors who have invested in a [[Syndicate Items#Cryptographic Sequencer|Cryptographic Sequencer]], as they tend to run around stunning and cuffing everyone in sight. Problem is, any of these that report a Level 10 Infraction when spotting people are obviously hacked.
Must be researched first (Requires: 'Blue-space' Research 4).<br>
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Mounted RCD'''<br>
To manufacture:
An exosuit-mounted Rapid Construction Device.<br>
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Armor Booster Module (Close Combat Weaponry)'''<br>
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
Boosts exosuit armor against armed melee attacks. Requires energy to operate.<br>
!Requires
(Can be attached to: '''Any mech except honker''')
|-
|1 x [[File:Signaler.png|Remote Signaling Device]]<br>
1 x [[File:Helmet.png|Helmet]]<br>
1 x [[File:Welder.png|Welding Tool]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
1 x [[File:Cyborg_right_arm.png]] Borg Right Arm<br>
1 x [[File:StunBaton.gif|Stun Baton]]
|}


'''Armor Booster Module (Ranged Weaponry)'''<br>
# Use a [[Remote Signaling Device]] on a [[Helmet]].
Boosts exosuit armor against ranged attacks. Completely blocks taser shots. Requires energy to operate.<br>
# [[Welding Tool|Weld]] them together
(Can be attached to: '''Any mech except honker''')
# Add a [[Proximity Sensor]].
# Insert a Borg Arm.
# Toss in a [[Stun Baton]] and your Securitron is ready!
Note: Destroying a Securitron or Officer Beepsky with a melee weapon is all but impossible by yourself; striking them causes them to immediately stun and cuff you. If you work with another person you can get several hits in while it is cuffing the other person, which is often enough to destroy it outright.


'''Repair Droid'''<br>
====[[File:GeneralBeepsky.png|FOOLISH JEDI|64px]] General Beepsky====
Automated repair droid. Scans exosuit for damage and repairs it. Can fix almost all types of external or internal damage.<br>
This is General Beepsky (or General Grieffous, your pick). A terrifying 4 esword wielding nightmare-bot created by a mad roboticist with the help of some leftover eswords,  this thing is a [[Traitor|traitor's]] worst nightmare. It takes down criminals by delivering deadly spin attacks, instantly downing a target with it's rapidly rotating eswords. It gets even worse when a [[Syndicate Items#Cryptographic Sequencer|Cryptographic Sequencer]] gets involved, as General Beepskey will begin to mercilessly track, kill, maim and subsequently disembowel any target he comes across.
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Energy Relay'''<br>
Unlike normal Securitrons, General Beepsky can deflect projectiles with it's eswords. It's only true weakness is an EMP.
Wirelessly drains energy from any available power channel in area. The performance index is quite low.<br>
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Plasma Converter'''<br>
Has a toy sword version.
Generates power using solid plasma as fuel. Pollutes the environment.<br>
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''ExoNuclear Reactor'''<br>
To manufacture:
Generates power using uranium. Pollutes the environment.<br>
(Can be attached to: '''Any mech''')


'''Cable Layer'''<br>
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
(Can be attached to: '''Any mech''')
!Requires
|-
|1 x [[File:Signaler.png|Remote Signaling Device]]<br>
1 x [[File:Welder.png|Welding Tool]]<br>
1 x [[File:Helmet.png|Helmet]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
1 x [[File:Cyborg_left_arm.png]] Borg Arm (left or right)<br>
1 x [[File:Wrench.png|Wrench|link=Wrench]] Wrench


'''Syringe Gun'''<br>
4 x [[File:ESword.png|Energy Sword]]
Exosuit-mounted chem synthesizer with syringe gun. Reagents inside are held in stasis, so no reactions will occur.<br>
|}
(Can be attached to: '''Any medical mech (Odysseus)''')


'''Mounted Sleeper'''<br>
# Use a [[Remote Signaling Device]] on a [[Helmet]].
(Can be attached to: '''Any medical mech (Odysseus)''')
# [[Welding Tool|Weld]] them together
# Add a [[Proximity Sensor]].
# Insert a Borg Arm.
# Use a [[Wrench]] to adjust the arm slots for extra weapons.
# Attach 4 [[Energy Sword|Energy Swords]] and your death machine is ready to maim.


==Mech Weapons==
====[[File:Ed209.png|64px]] [[ED-209]]====
'''PUT DOWN YOUR WEAPON. YOU HAVE 15 SECONDS TO COMPLY.'''


'''CH-PS "Immolator" Laser'''<br>
Beepsky's bigger brother. Has all of the abilities of a standard Securitron with the addition of a ranged attack.
Fires a Laser bolt, identical to the "laser gun".<br>
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')
 
'''CH-LC "Solaris" Laser Cannon'''<br>
Fires a Heavy Laser bolt, identical to the "laser cannon".<br>
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')


'''mkIV Ion Heavy Cannon'''<br>
To manufacture:
Fires a Ion bolt, identical to the "Ion rifle".<br>
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')


'''eZ-13 mk2 Heavy pulse rifle'''<br>
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
Fires a heavy pulse laser.<br>
!Requires
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')
|-
|1 x [[File:Cyborg_endoskeleton.png|Cyborg Endoskeleton]] Cyborg Endoskeleton<br>
1 x [[File:Metal.png|Metal Sheet]]<br>
2 x [[File:Cyborg_left_leg.png|Cyborg Leg]] Cyborg Leg<br>
1 x [[File:Armor.png|Body Armor]]<br>
1 x [[File:Welder.png|Welding Tool]]<br>
1 x [[File:Helmet.png|Helmet]]<br>
1 x [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]]<br>
1 x [[File:CableCoils.png|Cable Coil]]<br>
1 x [[File:Disabler.png|Disabler]]<br>
1 x [[File:Screwdriver_tool.png|Screwdriver]]<br>
1 x [[File:Power_cell.png|Power Cell]]<br>
|}


'''PBT "Pacifier" Mounted Taser'''<br>
# [[File:Cyborg_endoskeleton.png|Cyborg Endoskeleton]] Build a Cyborg Endoskeleton from the Exosuit Fabricator.
Fires a taser bolt, identical to the security taser.<br>
# [[File:Metal.png|Metal Sheet]] Use a [[Metal Sheet]] on a Cyborg Endoskeleton to reinforce it.
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')
# [[File:Cyborg_left_leg.png|Cyborg Leg]] Add two Robot Legs
# [[File:Armor.png|Body Armor]] Add a [[Body Armor]]
# [[File:Welder.png|Welding Tool]] Weld everything together
# [[File:Helmet.png|Helmet]] Add in a security [[Helmet]]
# [[File:Prox_Sensor.png|Proximity Sensor]] Attach a [[Proximity Sensor]] to the assembly
# [[File:CableCoils.png|Cable Coil]] Insert wires
# [[File:Disabler.png|DRAGnet]] [[File:Screwdriver_tool.png|Screwdriver]] Add a [[Disabler]] and attach it with a [[Screwdriver]]
# [[File:Power_cell.png|Power Cell]] Insert a [[Power Cell]]. Your own exosuit is complete!
An emagged ED-209 fires deadly lasers AND attacks anyone on sight.


'''LBX AC 10 "Scattershot"'''<br>
====[[File:Generic drone.png|64px]] [[Drone|Drone]]====
Fires a medium sized bullet, similar damage as the Mini-UZI.<br>
A disposable little drone that runs around and repairs things. Controlled by players, and can't interact with any other beings at all (besides other drones). Usually good to make lots of these to let ghosts get back into the round.
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')


'''Ultra AC 2'''<br>
# [[File:Droneshell.png|Drone Shell]] Build a drone shell from the Exosuit Fabricator.
Fires a weak bullet, similar damage as the Submachine Gun.<br>
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')


'''SRM-8 Missile Rack'''<br>
That's it! Any ghost can click on the drone shell to take control of it and start repairing the station.
Fires a missile which will explode on impact.<br>
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')


'''SGL-6 Grenade Launcher'''<br>
Shoots out a flashbang at medium range.<br>
(Can be attached to: '''Any combat mech (Durand, Gygax, Honker, Marauder and Phazon)''')


'''Banana Mortar'''<br>
====[[File:Vimbot.png|64px]] Vim====
Shoots out a banana peel. Very annoying, thus, fun.<br>
Minature little mecha for sentient small animals, such as pets, to ride around in. Comes with headlights, and the ability to chime or buzz (in case you can't speak galactic common).
(Can be attached to: '''Honker''')


'''Mousetrap Mortar'''<br>
Non-sentient animals cannot pilot it.
Shoots out a armed mousetrap.<br>
(Can be attached to: '''Honker''')


'''HoNkER BlAsT 5000'''<br>
To manufacture:
Creates a loud honk sound which will deafen, stun and paralyze your target and everybody around.<br>
(Can be attached to: '''Honker''')


==Unlocking mechs==
{| style="background-color:#EEEEEE" width="300"
!Requires
|-
|1 x [[File:Evahelmet.png]]EVA Helmet<br>
2 x [[File:Cyborg_left_leg.png]] Borg Leg (left or right)<br>
1 x [[File:Flashlight.png]]Flashlight<br>
1 x [[File:Screwdriver_tool.png]]Screwdriver<br>
1 x [[File:Voice_Analyzer.png]] Voice Analyzer
|}


Problem: "Access denied" when trying to enter mechs.
# Attach two Borg Legs to your EVA Helmet.
# Attach a flashlight to the Vim assembly.
# Use a screwdriver to attach the flashlight.
# Use a [[Pen]] to name it if you wish.
# Attach the [[Voice Analyzer]] to the assembly.


To unlock mechs:
Your mini mech is now ready for Ian to take a joyride in!


*Unlock ID upload panel
==MODsuits==
*Exit mech.
<big>[[MODsuits|Click here for the MODsuits page]]</big>
*Use ID card/PDA on mech (may need to wrench first).
*Delete all key codes.
*Now anybody can enter the mech.


[[Category:Guides]]
==Exosuits==
<big>[[Exosuits|Click here for the Exosuits page]]</big>

Текущая версия от 11:02, 16 января 2024

Эту страницу необходимо доработать!

Данная страница устарела и/или нуждается в доработке. Если в доработке нуждается гайд на странциу, просмотрите пример здесь.
Причина нужды в доработке: "Требуется до конца сделать перевод статьи и починить картинки с гифками."


Ты Робототехник? Это руководство объяснит как создавать и править по своему разумению Киборгов, ботов, МОДсьюты, и огромные Экзокостюмы.

Robotics
Robotics and Mech Bay

Exosuit Fabricators (Фабрикаторы Экзокостюмов)[править | править код]

Это основные машины, используемые в Робототехнике, с их помощью вы можете создавать компоненты для Киборгов, экзокостюмов,ботов, МОДсьютов, в том числе и улучшения для них. . Не забывайте синхронизировать фабрикаторы с серверами РНД для доступа к новому и улучшенному снаряжению.

Если один (и более) фабрикаторов зависис во время обновления РНД серверов, воспользуйся отвёрткой и отхуярь ломом этого подонка! Убери весь метал,стекла и компоненты из рамы, а затем впихни их обратно., в конце воспользуйся отвёрткой для создания фабрикатора экзокостюмов

Киборги[править | править код]

Итоговая цена: 100000 Metal

Требования
1 x Каждой части киборга (Производится с помощью Фабрикатора Экзокостюмов)

2 x Flash (Фабрикатор Экзокостюмов)
1 x Cable Coil
1 x Power Cell (желательно с большей вместимостью)
1 x BrainMMI Или позитронный мозг ИЛИ Модуль Б.О.Р.И.С


Создание Киборгов есть основная часть работы робототехника. Их обязанности разнятся от улучшения жизни экипажа с помощью улучшения киборгов до предотвращения убийства всех сбойным ИИ . Каждый киборг следует законам ИИ, да способен выбирать кому подчиниться в случае наличия двух и более ИИ.

Допустим, что вы уже обладаете всеми необходимыми компонентами:

  1. Power CellВставьте заряженную батарею в корпус киборга
  2. Cable Coil Вставьте провода в корпус киборга
  3. Flash Вставьте 2 вспышки в голову киборга
  4. Для завершения сборки киборга присоедините к эндоскелету все необходимые части
  5. Multitool Для того, чтобы дать киборгу имя используется мультитул. Для изменения имени просто кликните мультитулом по киборгу пока не вставлен Позитронный мозг или MMI. Учтите, что задавая названия киборгам по типу 'PenisShitter 5000' вы усугубляете своё положение в реальном обществе.
  6. Brain Как только каркас киборга будет завершен вам нужно будет вставить мозг. Здесь вы можете посмотреть как вырезать мозг из вашего пациента (Если мозг был вытащен из тела без использования хирургии, то его необходимо полить маннитолом)
  7. MMI Теперь поместите мозг в MMI, а затем MMI в каркас киборга. Поздравляем, ваш киборг завершен. Засуньте безмозглое тело в мешок для трупа и доставьте его в морг Морг (Или выкиньте его в мусорку потому что вы РОБОТОТЕХНИК!!). Если вы запихиваете MMI в киборга, да высвечивается надпись "This MMI does not seem to fit.", то это значит что человек имеет джоббан на киборгов.
  8. MMI можно заменить позитронным мозгом (Создаёт роль для призраков) или модулем Б.О.Р.И.С (Контроллируется ИИ).

Уход за киборгами[править | править код]

В самом начале ремонта киборга вы должны открыть его панель; Чтобы открыть эту панель вам нужно:

  1. Использовать ID Карту, ЕМАГнуть это аль просто попросить киборга открыть его панель
  2. Воспользуйтесь ломом для открытия каркаса

After the maintenance process use the same tools in reverse order so the Cyborg doesn't run around with its cover open, like so:

  1. Use a Crowbar to close the cover.
  2. Use your ID Card to lock the Cyborg. Borgs can't lock their panel.

Ремонт Киборгов[править | править код]

Для ремонта механических повреждений (brute):

  1. Воспользуйтесь Сваркой на них

Для ремонта физических повреждений (burn):

  1. Разблокируйте и откройте панель киборга
  2. Пустой рукой возьмите батарею из киборга.
  3. Воспользуйтесь Отвёрткой для доступа к проводке.
  4. Cable Coil Кликните проводами для починки микросхем. Вам, скорей всего, придётся нажать пару раз для полного ремонта.
  5. Воспользуйтесь Отвёрткой для скрытия проводов.
  6. Вставьте батарею.
  7. Закройте панель киборга и заблокируйте её.

Инженерные киборги могут производить авторемонт, а так же лечить своих собратьев-киборгов. Они не могут вылечить физические повреждения, поскольку они не могут достать батарейку.

Батареи Киборгов[править | править код]

Для замены батареи:

  1. Разблокируйте и откройте панель киборга.
  2. Пустой рукой возьмите батарею из киборга
  3. Вставьте новую батарею.
  4. Закройте панель киборга и заблокируйте её.

Радио Киборгов[править | править код]

Киборгам могут быть установлены дополнительные ключи шифрования.

  1. Разблокируйте и откройте панель киборга.
  2. Файл:Encryption key.png Вставьте новый ключ шифрования (Encryption Key), аль воспользуйтесь отвёрткой для удаления старого.
  3. Заблокируйте и закройте панель киборга.

Возрождение Киборгов[править | править код]

Если киборг не превратился в буквально груду металлолома, но при этом не перемещается и не открывает шлюзы в бриг каждому ассистенту, то его можно спасти.

  1. Создайте Модуль Аварийной Перезагрузки (Emergency Restart Module) на фабрикаторе экзокостюмов (во вкладке Cyborg Upgrade Modules).
  2. Почините киборга с помощью сварочного аппарата аль замените ему провода.
  3. Разблокируйте и откройте панель киборга.
  4. Файл:Circuitboard.png Вставьте Модуль Аварийной Перезагрузки (Emergency Restart Module)
  5. Закройте панель и заблокируйте киборга.

Улучшение киборгов[править | править код]

  1. Разблокируйте и откройте панель киборга.
  2. Файл:Circuitboard.png Вставьте модуль улучшения (или emag для взлома).
  3. Заблокируйте и закройте панель киборга.

Сброс Модели Киборга[править | править код]

Для информации насчет этого проверьте данное руководство. Guide to Hacking.

Разборка Киборга[править | править код]

Киборги могут быть разобраны для получения MMI.

  1. Разблокируйте и откройте панель киборга.
  2. Пустой рукой возьмите батарею
  3. Воспользуйтесь отвёрткой для доступа к проводке
  4. Обрежьте все провода покамест индикатор lockdown не будет активен
  5. Воспользуйтесь гаечным ключем для окончательной разборки

(Для 4 и 5 шага вы можете использовать консоль робототехники)

Список улучшений[править | править код]

Roboticists can construct upgrade modules for cyborgs, such as one that increases your movement speed. Should you wish to change models, ask the roboticist to cut and mend your reset wire.

Name Description Materials to produce
(unupgraded fabricator)
Cyborg Reclassification Board Позволяет переименовывать киборгов. Используйте это в руке для того, чтобы задать имя, а затем кликните этим на киборга. 5000 Iron
Cyborg Emergency Reboot Module Используется для включения нефункционирующего киборга.

Важный модуль! Это позволит вам вернуть к "жизни" киборга, но только если он не раздолбан.

20000 Iron, 5000 Glass
Borg Expander Увеличивает размер киборга 200000 Iron, 5000 titanium
Ion Thruster Upgrade Аналог джетпака для киборгов; питается электоэнергией их батареи 10000 Iron, 6000 Glass, 5000 Plasma, 6000 Uranium
Cyborg Self-Repair Module Данный модуль позволяет киборгу производить авторемонт. Во время работы повышает затраты энергии 15000 Iron, 15000 Glass
Illegal Equipment Module Делает нелегальные модули киборга доступными без ЕМАГ'а

Можно получить лишь через админские выкрутасы аль изучив что-то незаконное. (Разберите что-то из Инвентаря Джона Синдиката!!)

15000 Iron, 15000 Glass, 10000 Diamond
Circuit Manipulation Apparatus Улучшение инженерного киборга. Позволяет ему взаимодействовать с микросхемами (circut) 2000 Iron, 500 Titanium
Engineering Cyborg RPED Модуль, добавляющий инженерному киборгу RPED устройство 10000 Iron, 5000 Glass
Mining Cyborg Diamond Drill Ускоряет дрель киборга-шахтёра 10000 Iron, 6000 Glass, 2000 Diamond
Mining Cyborg Satchel of Holding Увеличивает вместимость сумки шахтёра-киборга до бесконечности 10000 Iron, 2000 Gold, 1000 Uranium
Mining Cyborg Lavaproof Chassis Позволяет шахтёру-киборгу спокойно проходить через лаву. 10000 Iron, 4000 Plasma, 5000 Titanium
Medical Cyborg Crew Pinpointer Модуль Crew Pinpointer ( Указывает на определенного члена экипажа).Так же добавляет медицинскому киборгу возможность просматривать монитор здоровья экипажа. 1000 Iron, 500 Glass
Cyborg Piercing Hypospray Позволяет гипоспрею киборга прорывать покров толстой одежды аль МОДсьютово и хардсьютово покрытие 15000 Iron, 15000 Glass, 5000 Titanium, 3000 Diamond
Medical Cyborg Defibrillator Дарит медицинскому киборгу дефибриллятор. Вы так же можете установить обычный дефибрилятор для идентичного улучшения 8000 Iron, 5000 Glass, 4000 Silver, 3000 Gold
Beaker Storage Apparatus Дополнительное хранилище мензурок для медицинског окиборга 2000 Iron, 2250 Glass
Medical Cyborg Surgical Processor Даёт знания киборгу о продвинутых операциях. Эти операции могут быть произведены киборгом в любой момент. 5000 Iron, 4000 Glass, 4000 Silver
Medical Cyborg Expanded Hypospray Добавляет Новые химикаты Гипоспрею киборга 15000 Iron, 15000 Glass, 8000 Plasma, 8000 Uranium
Rapid Disabler Cooling Module Уменьшает продолжительность зарядки станнера 20000 Iron, 6000 Glass, 2000 Gold, 2000 Diamond
Janitor Cyborg Trash Bag of Holding Значительно увеличивает вместимость сумки мусора для уборочного киборга 2000 Gold, 1000 Uranium
Janitor Cyborg Advanced Mop Продвинутая самооплодотворяющая швабра для уборочного киборга 2000 Iron, 2000 Glass
Experimental Push Broom Экспериментальная швабра толкания, позволяющая толкать толкаемое. 4000 Iron, 500 Glass
Plating Repair Tool Дарует киборгу-уборщику инструмент, позволяющий менять повреждённые тайлы 2500 Iron, 750 Glass
Clown Module Позволяет вам превратить киборга в клоуна. Именно так создаётся Клоунский киборг 15000 Iron, 15000 Glass, 1000 Bananium

Киборги шахтёры так же могут быть улучшены с помощью модкитов КА

Хирургирование для робототехника[править | править код]

Для того, чтобы начать большинство операций вам сперва нужно кликнуть Drapesdrapes по части тела, на коей вы собираетесь оперировать

Вырезание мозга[править | править код]

Procedure Подпольные аналоги
Step 1: Scalpel Scalpel: Сделайте надрез. Kitchen Knife (65%) Shard (45%) Energy Sword (75%) Любой другой острый предмет (30%)
Step 2: Retractor Retractor: втянуть кожу Screwdriver (45%) Wirecutters (35%)
Step 3: Circular Saw Circular Saw: Распилите, не обращая внимание на кости Chainsaw (arm-mounted) (65%) Fire Axe (50%) Chainsaw (unmounted) (50%) Hatchet (35%) Butcher's Knife (25%) Changeling's Arm Blade (75%)
Step 4: Hemostat Hemostat: Зажмите отверстия. Wirecutters (60%) Package Wrap (35%) Cable (15%)
Step 5: Scalpel Scalpel: Сделайте надрез Kitchen Knife (65%) Shard (45%) Energy Sword (75%) Любой другой острый предмет (30%)
Step 6: Hemostat Hemostat: Уберите мозг Crowbar (55%)
Step 7: Файл:MMI.png Возьмите в руки MMI
Step 8: Кликните для извлечения мозга

Не смотря на любые доводы робототехников, уже покрывшихся сединой, НИКОГДА НЕ РАСПИЛИВАЙТЕ ОДНОЙ ЛИШЬ ПИЛОЙ ЧЕРЕП -- ВЫ ПРОСТО УБЬЁТЕ МОЗГ!! Убрав мозг без необходимой хирургии, вы нанесёте ему большой вред и придётся очень много плакать. А робототехник, по закону жанра, уже к 20 минуте должен состоять на 95% стали, да железы, что производят слёзы, у него в этот момент должны будут отсутствовать.

Если вы всё же распилили череп в обход нормальной процедуры, то обратитесь к химикам Химикам за некоторой партией Mannitol для исправления этого казуса. Когда у вас в руках окажется мензурка или бутылочка с маннитолом, то вам будет достаточно всего лишь вылить содержимое на мозг. Он, в теории, если, конечно, там маннитол, а не, например, серная кислота, оживёт. Вы можете проверить состояние мозга ,осмотрев его через кнопку SHIFT.


Коли голова не приклеена к туловищу, то вы можете просто использовать Scalpel скальпель или любой другой режущий предмет для открытия черепной коробки.

Аугментация конечности[править | править код]

Заменяет органическую конечность на -нормальную!-, т.е синтетическую, стальную конечность. Аугментации могут быть подвержены: Туловище, Голова, конечности локомоции и интеракции с миром. Аугментировав туловище вы не испытываете никаких удобств от аппендицита или поселившейся внутри вас личинки ксеноморфа.
Стальные конечности значительно прочнее органики. Их "лечение" сравнимо с лечением киборгов. Тупой урон - сваркой, термический урон - проводами.ЕМП импульсы будут наносить урон аугментированным людям

Файл:Cyborg head.png
Cyborg head
Файл:Cyborg torso.png
Cyborg torso
Файл:Cyborg left arm.png
Cyborg arm

I never asked for this.

Target Применяется на: Голове, туловище, ногах, руках.

Procedure Ghetto Analogues
Step 0: Create the cyborg limb(s) using an Exosuit Fabricator.
Step 1: Scalpel Scalpel: make an incision. Kitchen Knife (65%) Shard (45%) Energy Sword (75%) Any other sharp item (30%)
Step 2: Retractor Retractor: retract the skin. Screwdriver (45%) Wirecutters (35%)
Step 3: Hemostat Hemostat: clamp bleeders. Wirecutters (60%) Package Wrap (35%) Cable (15%)
Step 4: Cyborg limb: augment the limb.

Bots[править | править код]

As a Roboticist, you serve another important purpose: making robots. Robots can benefit the station in many ways, and are really damned easy to create. The current list of robots, and how to make them, is as follows:

Remember: All bots can be made through the crafting menu (T-like hammer hud-icon). This can save a lot of time during construction, especially if Robotics is busy!

Medibot[править | править код]

Performs a baby version of tend wounds. The surgery works through clothes and without the patient having to lie down. Amount healed scales with tend wounds surgeries researched. Each researched upgrade of tend wounds increases health healed. Requires a "refresh" similarly to operating computers to benefit from research.

When emagged it will inject 5u chloral hydrate and damage you based on what they would have healed (brute if you don't need treatment) per step.

What damage types the medibot can heal depends on medkit used. If they can heal multiple types the damage type healed will be random per treatment:

  • Advanced first aid kit: All 4 basic damage types.
  • Brute kit: 10% extra brute. (other types?)
  • Burn kit: ?
  • Toxin kit: ?
  • Suffocation kit: ?

To manufacture:

Requires
1 x Файл:Cyborg right arm.png Borg Arm (left or right)

1 x Med-kit (EMPTY, any color)
1 x Health Analyzer or First aid analyzer
1 x Proximity Sensor

  1. Attach the Borg Arm (left or right, doesn't matter) to an empty Med-kit. The color of the Med-kit determines what damage it will heal, as well as its future color (white and pink kits are both for brute dmg).
  2. You can pick the assembly up in your hand at this point and name it something clever/funny/stupid by holding your Pen in the other hand and clicking on it, if you wish.
  3. Add a Medical Analyzer.
  4. Insert the Proximity Sensor and your Medibot is ready!

Файл:Cleanbot.gif Cleanbot[править | править код]

Cleanbots are great, as they serve the exact same purpose as the Janitor. What makes it even better is that it uses Space Cleaner to mop, so no slipping on everything! When Emagged (or hacked) it will spew slippery foam and melt people with acid.

To manufacture:

Requires
1 x Bucket

1 x Proximity Sensor
1 x Файл:Cyborg left arm.png Borg Arm (left or right)

  1. Grab a bucket from the Janitor or make with Autolathe and insert the Proximity Sensor to it
  2. Use a Pen to name it if you wish.
  3. Attach a Borg Arm and your Cleanbot is ready!

Файл:Floorbot.gif Floorbot[править | править код]

Floorbots are nice to have around when some asshole starts crowbarring up floor tiles or some traitor has blown apart a section of the station. They zoom around and repair busted floor tiles. Honestly, they're niche to the point of uselessness. But they make nice pets. Also, if emagged, they will deconstruct the floors into space.

To manufacture:

Requires
1 x Mechanical Toolbox Any toolbox

10 x Floor Tile
1 x Proximity Sensor
1 x Файл:Cyborg left arm.png Borg Right Arm

  1. Attach a Floor tile to the Mechanical Toolbox.
  2. Add the Proximity Sensor.
  3. Insert a Borg Right Arm and your Floorbot is ready!

Firebot[править | править код]

This lil' guy will scoot around and try his best to extinguish burning people and gases around him. If emagged he will spray Chlorine Trifluoride at anyone who isn't on fire. Firebots retain full movement in space, and automatically dispense Firefighting Foam in a small radius around them in low-pressure conditions.

To manufacture:

Requires
1 x Fire Extinguisher

1 x Proximity Sensor
1 x Fire Helmet
1 x Файл:Cyborg right arm.png Borg Arm (left or right)

  1. Файл:Cyborg right arm.png Attach a Borg Arm (left or right) to the Fire Extinguisher.
  2. Add a Fire Helmet.
  3. Файл:Prox Sensor.png Add a Proximity Sensor and your Firebot is ready.

HONK HONK Honkbot[править | править код]

Annoying and useless, now with cuffing abilities. The clown might bug you to make one of these in absence of a H.O.N.K. mech. Can be of use to Security if there's no supplies for a Securitron. God forbid if a traitor emags the thing or if anyone puts a PAI into one.

To manufacture:

Requires
1 x Clown Box

1 x Clown Stamp
1 x Bike Horn
1 x Proximity Sensor
1 x Файл:Cyborg left arm.png Borg Arm (left or right)

  1. Stamp a piece of cardboard with the clown stamp. (You may need a clown for this step)
  2. Insert a Borg Arm
  3. Add a Proximity Sensor.
  4. Add a Bike Horn

Vibebot[править | править код]

It's just out here vibing.

To manufacture:

Requires
2 x Light bulb

1 x Cyborg head
1 x Proximity Sensor
1 x Crayon

  1. Gather up the building materials.
  2. Use the crafting menu to assemble.

Hygienebot[править | править код]

Flying bot which showers people covered in blood, with force if necessary. Showers people in fire if Emaged

To manufacture:

Requires
2 x Metal

1 x Welding Tool
1 x Proximity Sensor
1 x Fluid Duct

  1. Metal Use metal in hand to craft an incomplete hygienebot assembly.
  2. Weld a hole in the incomplete hygienebot assembly.
  3. Файл:Prox Sensor.png Add a Proximity Sensor.
  4. Add a Fluid Duct.

I AM THE LAW Securitron[править | править код]

Basically, Officer Beepsky without the personality. You usually won't need to build any of these, but they can be hilariously helpful for traitors who have invested in a Cryptographic Sequencer, as they tend to run around stunning and cuffing everyone in sight. Problem is, any of these that report a Level 10 Infraction when spotting people are obviously hacked.

To manufacture:

Requires
1 x Remote Signaling Device

1 x Helmet
1 x Welding Tool
1 x Proximity Sensor
1 x Файл:Cyborg right arm.png Borg Right Arm
1 x Stun Baton

  1. Use a Remote Signaling Device on a Helmet.
  2. Weld them together
  3. Add a Proximity Sensor.
  4. Insert a Borg Arm.
  5. Toss in a Stun Baton and your Securitron is ready!

Note: Destroying a Securitron or Officer Beepsky with a melee weapon is all but impossible by yourself; striking them causes them to immediately stun and cuff you. If you work with another person you can get several hits in while it is cuffing the other person, which is often enough to destroy it outright.

FOOLISH JEDI General Beepsky[править | править код]

This is General Beepsky (or General Grieffous, your pick). A terrifying 4 esword wielding nightmare-bot created by a mad roboticist with the help of some leftover eswords, this thing is a traitor's worst nightmare. It takes down criminals by delivering deadly spin attacks, instantly downing a target with it's rapidly rotating eswords. It gets even worse when a Cryptographic Sequencer gets involved, as General Beepskey will begin to mercilessly track, kill, maim and subsequently disembowel any target he comes across.

Unlike normal Securitrons, General Beepsky can deflect projectiles with it's eswords. It's only true weakness is an EMP.

Has a toy sword version.

To manufacture:

Requires
1 x Remote Signaling Device

1 x Welding Tool
1 x Helmet
1 x Proximity Sensor
1 x Файл:Cyborg left arm.png Borg Arm (left or right)
1 x Wrench Wrench

4 x Energy Sword

  1. Use a Remote Signaling Device on a Helmet.
  2. Weld them together
  3. Add a Proximity Sensor.
  4. Insert a Borg Arm.
  5. Use a Wrench to adjust the arm slots for extra weapons.
  6. Attach 4 Energy Swords and your death machine is ready to maim.

Файл:Ed209.png ED-209[править | править код]

PUT DOWN YOUR WEAPON. YOU HAVE 15 SECONDS TO COMPLY.

Beepsky's bigger brother. Has all of the abilities of a standard Securitron with the addition of a ranged attack.

To manufacture:

Requires
1 x Cyborg Endoskeleton Cyborg Endoskeleton

1 x Metal Sheet
2 x Cyborg Leg Cyborg Leg
1 x Body Armor
1 x Welding Tool
1 x Helmet
1 x Proximity Sensor
1 x Cable Coil
1 x Disabler
1 x Screwdriver
1 x Power Cell

  1. Cyborg Endoskeleton Build a Cyborg Endoskeleton from the Exosuit Fabricator.
  2. Metal Sheet Use a Metal Sheet on a Cyborg Endoskeleton to reinforce it.
  3. Cyborg Leg Add two Robot Legs
  4. Body Armor Add a Body Armor
  5. Welding Tool Weld everything together
  6. Helmet Add in a security Helmet
  7. Proximity Sensor Attach a Proximity Sensor to the assembly
  8. Cable Coil Insert wires
  9. DRAGnet Screwdriver Add a Disabler and attach it with a Screwdriver
  10. Power Cell Insert a Power Cell. Your own exosuit is complete!

An emagged ED-209 fires deadly lasers AND attacks anyone on sight.

Drone[править | править код]

A disposable little drone that runs around and repairs things. Controlled by players, and can't interact with any other beings at all (besides other drones). Usually good to make lots of these to let ghosts get back into the round.

  1. Drone Shell Build a drone shell from the Exosuit Fabricator.

That's it! Any ghost can click on the drone shell to take control of it and start repairing the station.


Vim[править | править код]

Minature little mecha for sentient small animals, such as pets, to ride around in. Comes with headlights, and the ability to chime or buzz (in case you can't speak galactic common).

Non-sentient animals cannot pilot it.

To manufacture:

Requires
1 x Файл:Evahelmet.pngEVA Helmet

2 x Файл:Cyborg left leg.png Borg Leg (left or right)
1 x Файл:Flashlight.pngFlashlight
1 x Screwdriver
1 x Файл:Voice Analyzer.png Voice Analyzer

  1. Attach two Borg Legs to your EVA Helmet.
  2. Attach a flashlight to the Vim assembly.
  3. Use a screwdriver to attach the flashlight.
  4. Use a Pen to name it if you wish.
  5. Attach the Voice Analyzer to the assembly.

Your mini mech is now ready for Ian to take a joyride in!

MODsuits[править | править код]

Click here for the MODsuits page

Exosuits[править | править код]

Click here for the Exosuits page