Редактирование:
Guide to Circuits
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
== Signal types == Every single thing in circuits revolves around these signal types. They send either information or triggers, which is the bases of circuits. There are 7 types of signals: * '''Signal''': Think of these as a pulse of electricity or a shockwave. They are NOT binary, when you activate one a chain reaction begins throughout the rest. Can easily be turned into numbers but you should only do so for checking whether its 0 or not, since the value itself makes no sense. * '''Number''': Any number your heart desires. Can also be used as a signal component, with any number above 0 activating a signal. You can also connect them to a string input. * '''String''': Any ascii character. If you try to write numbers in this, they will not be classified as numbers, so you can't do arithmetic equations with them. * '''Entity''': If you know DM, this is the equivalent to an atom. If you don't, then basically it can be any single item or living thing. * '''List''': Any of the above data types, joined into a single element. There different kinds of lists, each corresponding to each of the datatypes mentioned above. You access said data types by indexing the list. You cannot make a list of lists, that's what tables are for. ** '''Associative lists:''' In a normal list, the index can only be represented by a number, so Index 1 would be the first item. In an associative list, you can set a string of text as the index. So you could make a list with two items: one who's index is "Name" and it value is "Matt", and another who's index is "Last name" and who's value is "Damon". So if you use the Index Associative List component with the index set as "Name", it'll return "Matt". * '''Table''': A list of lists, usually used in databases such as the security arrests one. If a component provides a Table, you'll usually be able to see what each entry in said table is by clicking the information icon in the component. * '''Any''': Usually used in inputs, signifies that it can take any of the signal types above. * '''Options''': Changes what the component does, or what inputs it takes in. Can be changed with a string signal type.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице