Редактирование:
Guide to spriting
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
== Required sprites by object category == Now to tell you what sprites different types of items need: === Mobs === *Mob sprites for the most part require four directions. *Mob sprites require dead sprites. *If you choose to you can make a laying sprite. *If making a mob that can wear clothing you can use pixel_y, Pixel_x to shift clothing on when coding the mob. ==== Mobs with Limbs ==== *Humans and human species are composed of limbs - a head, a chest, two arms and two legs. *The files are in icons/mob/human_parts.dmi for limbs that have a set color, and on icons/mob/human_parts_greyscale.dmi for limbs that can be recolored and begin greyscaled. *Limbs have 4 dirs, like full icons. *Limbs are also used as item icons in case of dismemberment. *Naming is as follows: **[race]_l/r_arm/leg for arms and legs. **[race]_chest(_m/f) for the chest (m/f for male/female variants, optional) **[race]_head(_m/f) for the head (m/f for male/female variants, optional) *Extra bodyparts like lizard tails go in mutant_bodyparts.dmi === Turfs === *Floors are in icons/turf/floors.dmi - Check the file for examples. *Walls are in icons/turf/walls.dmi - Check the file for examples. *Shuttle walls and floors are in icons/turf/shuttle.dmi - Check the file for examples. *Space tiles are in icons/turf/space.dmi - Check the file for examples. *I think these are pretty self explanatory. === Objects === *Objects sprites are located in the icons/obj folder. *Items sprites are spread throughout said folder. *Item sprites for the most part require in-hand sprites. They can be located in the icons/mob/items_lefthand.dmi and icons/mob/items_righthand.dmi section. *Clothing sprites are located in the icons/obj/clothing folder. *Clothing sprites on mobs can be found in the icons/mob folder. *Clothing sprites for the most part require in-hand sprites. They can be located in the icons/mob/items_lefthand.dmi and icons/mob/items_righthand.dmi section. *Machinery sprites are located icons/obj/machines folder. Although a good amount of them are located in the icons/obj folder. *Door sprites are located under icons/obj/door folder. *Normal door sprite require door_closed, door_locked, door_opening, door_deny, door_closing, door_open, door_spark, o_door_opening, o_door_closing, panel_open, welded, and elights. I suggest looking over a door dmi. *Blast doors only require opening and closing sprites and sprites for when it is open and closed.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице