Редактирование:
Guide to the Hypertorus Fusion Reactor
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
== Safety == When you first activate the HFR, a paper titled "How to safely operate the HFR" will appear above the interface. This serves two important purposes. First, you can alt-click it to fold it into a paper plane. Second, you can throw it into the SM, slightly offseting the amount of power you're about to consume, and making a strong symbolic gesture. === Cooling === A pair of mid tier Freezers on coolant is more than enough to stably run Fusion Power Level 3 at modest production rates. Three will let you run at higher rates, and recover faster from a small accident. Every Fusion Power Level comes with an order of magnitude more heat produced, and so an order of magnitude more cooling required. Expect to need at least half a dozen high tier freezers to run Fusion Power Level 4, and more if you want to be able to recover from more serious accidents (or intentional overcharging). You get to diminishing returns at a Dozen high tier Freezers, since running at low Fusion and Moderator Mix mass allows you to efficiently add in room temperature Moderator Gas directly, at the expense of the HFR needing much more micromanagement. It's difficult to run much lower than 500 total moles of Fusion Mix without depowering your reaction, but Fusion Power Level 4's heat output at high rates of production with this small of a fusion mass can be effectively managed with nine Freezers and cycling in fresh room-temperature fuel and moderator gas. Keep in mind that raising the heat limiter to increase production also reduces the window you have to respond to anything getting out of hand! === Power === Losing power is extremely bad. The settings are forcibly set to values that are not helpful for a meltdown: * magnetic constrictor to 100 * heating conductor to 500 * current dampener to 0 * fuel injection rate to 200 * moderator injection rate to 500 * no waste removal Your previous settings are not restored when power is restored! Most significantly, iron content increases by 10 percentage points every second that the HFR goes without power (!). === Healing === The HFR takes damage and provides healing based on fusion volume and temperature. Examples of damage/healing at various values are provided for a sense of scale. If the power level is 5 or more: * Takes damage equal to ((((fusion_mix_moles) * 1e5 + fusion_temp) / 1e5) - 2500) / 200 per atmos tick ** Temperature of 1e8: Take 0.5 points of damage per 100 moles over 1500 moles per atmos tick ** Temperature of 5e7: Take 0.5 points of damage per 100 moles over 2000 moles per atmos tick -- point at which metal hydrogen's efficiency maxes out ** Temperature of 2e7: Take 0.5 points of damage per 100 moles over 2300 moles per atmos tick ** Temperature of 1e7: Take 0.5 points of damage per 100 moles over 2400 moles per atmos tick ** Temperature of 2e6: Take 0.5 points of damage per 100 moles over 2480 moles per atmos tick ** Temperature of 1e6: Take 0.5 points of damage per 100 moles over 2490 moles per atmos tick * Takes damage equal to log(10, fusion_temp) - 5 ** 2.7 damage per atmos tick at 5e7 ** 2 damage per atmos tick at 1e7 ** 1 damage per atmos tick at 1e6 If the amount of moles in the fusion mix is less than 1200, or the power level is 4 or less: * Heals (800 - fusion moles) / 150 each atmos tick ** Heals .6 damage per atmos tick when total fusion moles are 700 ** Heals 2 damage per atmos tick when total fusion moles are 500 ** Heals 2.7 damage per atmos tick when total fusion moles are 394 ** Heals 4.5 damage per atmos tick when total fusion moles are 125 If fusion is active, the fusion temperature is below 5e5, and the power level is 4 or less: * Heals log(10, temperature) - 5.5 each atmos tick ** Heals .5 damage per atmos tick when fusion temperature is 1e5 ** Heals 1.5 damage per atmos tick when fusion temperature is 1e4 ** Heals 2.5 damage per atmos tick when fusion temperature is 1000 ** Heals 3.5 damage per atmos tick when fusion temperature is 100 ** Heals 4 damage per atmos tick when fusion temperature is 30 Takes damage equal to ((iron content rounded to nearest 100%) - 1) every atmos tick The final sum from all of the above effects is capped to losing at most 0.5% integrity (taking 4.5 points of damage) every atmos tick. In short: run with a starved fusion mix to avoid damage and start healing, and work on reducing temperature if you can.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице