Редактирование:
Guide to the Hypertorus Fusion Reactor
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
==== Metal Hydrogen production ==== The pinnacle of atmospherics: * Make Golems at a fraction of the rate that science can manage, twenty minutes later! * Export for a price laughable compared to what you already produced from the Incinerator alone! * Wear pretty-sweet looking armor with resistances a fraction of what the basic hardsuits offer, and die to the inevitable thermal leak which makes every area fewer than five airlocks away uninhabitable! You do get a lot of kudos just for being able to make Elder Atmosian gear, though. Competes with Nitrium Formation for hardest reaction to master, except you can't bypass the process to make Metal Hydrogen bars using fusion. The process is too random to make a universal prescription, though 97% H2 3% BZ injected with a slow input will cover most cases. Some notes on both direct and emergent behavior: * More hydrogen is not necessarily better. Hydrogen and BZ is consumed proportional to the amount of Hydrogen present, though randomly relative to each other, but will still only randomly produce up to one bar per atmos update in ideal conditions. * More heat is not necessarily better, as it reduces the odds you will produce usable Metal Hydrogen bars. * Meeting mass and temperature conditions without meeting pressure conditions will cause the reaction to fizzle: still '''rapidly''' consuming energy as normal, but never being able to produce bars. Either ensure you have enough heat that when you have the mass, the pressure threshold is met, or enough mass that when you have the heat, the pressure threshold is met, since this will quickly deplete your heat supply otherwise. ** A mass of at least 301 moles per tile will ensure this condition is never met, but will triple the rate of consumption for the same result. ** or a temperature of at least 28.7 million Kelvin will ensure this condition is never met, but will come with slightly worse than 50/50 odds that hydrogen is consumed without producing anything. Keep an eye on your hydrogen and heat budgets, as well as how much time you are willing to wait to produce bars, and continually adjust your strategy to suit the circumstances. Try to make sure the HFR doesn't EMP a third of the station in the process. Reaching over 300% iron content will make it very difficult for the HFR to return to safe operating parameters, regardless of Healium availability. Throwing on the brakes at 280% will keep you safe, but will give you only about four minutes of sustained heat availability.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице