Редактирование:
TGMC:Xeno Quickstart Guide
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
==Important Combat Mechanics== ===Weeds=== [[file:TGMC_Weed_node.gif|50px|right]] Weeds are the Xenomorph infestation that spreads along the ground and walls from '''weed sacs''' (planted weed nodes) and they are a critically important aspect of the Xenomorph team. Without weeds, a Xenomorph will not heal, and if wounded to critical, will bleed out and die, unless dragged onto weeds. Plasma will regenerate off weeds, but at a very slow rate compared to on weeds. This makes weeds in a forward area absolutely vital to the success of any Xenomorph team. The [[TGMC:Queen|Queen]], [[TGMC:Hivemind|Hivemind]], [[TGMC:Drone|Drone]], [[TGMC:Shrike|Shrike]], [[TGMC:Hivelord|Hivelord]], [[TGMC:Carrier|Carrier]] and [[TGMC:Defiler|Defiler]] are the only classes that can plant weeds, adding further importance to these support roles.<br> ===Fire{{Anchor|Fire}}=== [[file:TGMC_Flame_death.png|200px|right]]Fire hurts, especially young Xenos and certain castes. There are three types of fire: normal, blue flame (X-type fuel) and green flame (B-type fuel.) Blue flame burns hotter, doing more damage, and green flame does less damage. If you catch fire, '''RUN''' to safety and try to run towards an acid well, teammates and/or weeds if you can. Press '''resist''' to roll on the ground and put yourself out. You can put out others on fire by switching to help state (help/1) and clicking on their sprite. Moving over an acid well instantly extinguishes you at the cost of one charge, so be sure to run towards these when on fire.<br> ===Darkness=== [[file:TGMC_Darkness.png|200px|right]] Darkness is your friend! Xenomorphs have perfect night vision that can be '''toggled''' on and off to see what's visible to marines. Use this darkness to your advantage—smash lights, melt flares, destroy power generators, and skulk just out of visual range until you strike. This is especially important for ranged classes which often have a maximum range that's outside of a marine's visual light radius. Keep in mind that marines have their own ability to see in the dark. [[TGMC:Squad_Smartgunner|Smartgunners]], <s>[[TGMC:Squad_Specialist|Specialists]],</s> and marines with certain [[TGMC:Marine Equipment|weapons]] and [[TGMC:Guide to fire support#Tactical Binoculars|equipment]] have nightvision that's just as powerful as yours, so always remain cautious even if you think you're safe in the dark. One last important note about darkness—every map in TGMC is technically pitch black without a source of light. This means that if the power is out on the planet, everything will be black and the marines must bring their own light sources and/or repair the power. This is important information for new players to have so they can avoid winding up stuck in total darkness! ===Vents=== [[File:TGMC_Vents.png|100px|right]] Under the Alien tab, there's an option that says ''''crawl through vent.'''' Clicking this within one space of a vent tile will allow you to enter the vent after a short delay (4 seconds). Alternatively, alt-clicking the vent works too. While in a vent, you can see the network of underground atmosphere pipes that run throughout the map. These pipes have their own unique layout in each map, and you'll have to learn them by exploration. You can't be seen or hurt while in a vent, but you do make noises and can be picked up by scanners.<br> Use vents to scout the map in safety, gain access to restricted areas, and ambush unsuspecting targets. Note that vents can also be welded shut by a marine with a welder, making them impassable. Xenomorphs can break these welds by using harm intent on the welded vent while outside the vent.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице