Редактирование:
SS13 for experienced programmers
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
== Important procs == === [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=atom%2Fproc%2FNew New()] === This proc is called whenever a new instance of the object is created. It can have arguments if needed. It should call ..() where applicable so that parent constructors can be applied. If you wish to create a New() proc for [[#Variable types|atoms]] with custom arguments, ensure the first argument is for the object's location. Example: obj/item/weapon/my_item/New(var/location, var/i) ..() //Whatever else you need to do To make a general object use [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=proc%2Fnew new] /datum/test_datum To make an atom (which usually has a locaiton) [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=proc%2Fnew new] /obj/item/weapon(src.loc) For the custom example above, the code to create a new such object would be: The 5 is just an example of a value which could be assigned to the var/i in the constructor. [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=proc%2Fnew new] /obj/item/weapon/my_item(src.loc, 5) Where src is the proc owner, which contains the line above. src.loc is the locaiton of the src object. === [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=datum%2Fproc%2FDel Del()] === This proc gets called before an object's delection. It MUST call ..() at the end as the actual deletion is done in the root Del() proc. An object is deleted by using the del(O) proc with O being the object to be deleted. === attack_hand(mob/M as mob) === Whenever a user (M) clicks on the object with an empty active hand === attack_paw(mob/M as mob) === Whenever a monkey (M) clicks the object with an empty active hand If a custom attack_paw(mob/user) proc is not written for an atom, it defaults to calling attack_hand(user) === attack_ai(mob/user) === Whenever an AI or cyborg clicks the object with an empty active hand If a custom attack_ai(mob/user) proc is not written for an atom, it defaults to calling attack_hand(user) === attack(mob/M as mob, mob/user as mob) === When the object is used to attack mob M by mob user === attackby(obj/item/W, mob/user) === When the object is being attacked by user with W (Example: If you click on wires with wirecutters) === ex_act(severity) === How the item reacts to explosions. Severity can either be 1, 2 or 3 with 1 being the most destructive. === blob_act() === How the item reacts to a blob (magma) attack === emp_act(severity) === How the item reacts to an EMP. Severity can either be 1 or 2 with 1 being the more powerful EMP surge. === [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=datum%2Fproc%2FTopic Topic(href, href_list)] === This one's called when you click a link in a pop-up window. Like when you increase the output of [[SMES cells]]. The href_list variable is the important one as it's a parsed version of the arguments you add into a link. To make a link in the pop-up window, add the following line to the text you display (dat in the example): <nowiki>dat += </nowiki>[http://www.byond.com/members/?command=reference&path=proc%2Ftext text](<nowiki>"<A href='?src=\ref[src];select=[i]'>[src.name]</a><br>")</nowiki> Check the code for more examples of this. === process() === This gets called for all objects on every tick. If possible, avoid it as it's processor heavy, but for some things it just can't be avoided.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице