Редактирование:
Infections
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
==Understanding stats== After you're done mixing your disease, stats from the symptoms are added together to make disease stats. Viruses have a default of 0 in every stat. * '''Stealth:''' If stealth is 2 or higher your disease will be hidden from medHUD and scanners. Generally it will also hide the warning signs of symptoms before they activate. * '''Transmission:''' Improves the chance each tick to spread the virus, increases the amount of protection you need to prevent infection, determines the infection vector, and is needed to override other viruses. ** The infection vector is calculated based on the disease's transmission stat. 3+ lets the virus spread via fluid contact, 7+ lets the virus spread via skin contact, and 11+ allows the virus to spread via the "airborne" infection vector. All advanced viruses can spread via the "blood" transmission vector. Note that these infection vectors are all cumulative; a virus with a transmission stat of 4 will have both the blood and the fluid contact transmission vectors. The sneezing and coughing symptoms (and the threshold effects of a few other symptoms) force sporadic airborne spreads (sneezing spreads the virus in a cone, while coughing spreads the virus in all directions, but considerably less far from the host than sneezing does), but do not otherwise affect this. ** When infecting someone who already has a virus, if the infecting virus' Transmission is higher than the other virus' Resistance, the latter will be overridden by the former. * '''Stage speed:''' Increases the chance of advancing a stage each tick. It will be 2% or stage speed, whichever is higher. * '''Resistance:''' Makes the virus harder to cure; determines the required chemical to cure, decreases the chance of it being cured each tick when in contact with the cure, and defines how resistant the virus is to being overridden by other viruses. * '''Severity:''' A hidden statistic. The symptom with the highest severity defines the virus' severity; it affects the color of the medHUD icon, ranging from blue for positive viruses, to flashing red for extremely deadly diseases. ** The chance of it being cured every tick is 15 - resistance, but always between 10 and 20. ** The cure is determined by [resistance - (amount of symptoms / 2)]. One chemical from the tier is randomly picked. {| class="wikitable" style="text-align: center;" |Resistance tier||Possible cures |- |1 or less||Copper, Silver, Iodine, Iron, Carbon |- |2||Potassium, Ethanol, Lithium, Silicon, Bromine |- |3||Table salt, Sugar, Orange juice, Tomato juice, Milk |- |4||Spaceacillin, Saline-glucose solution, Epinephrine, [[Guide_to_chemistry#Multiver|Multiver]] |- |5||Oil, Synaptizine, Mannitol, Space drugs, Cryptobiolin |- |6||Phenol, Inacusiate, Oculine, Antihol |- |7||Leporazine, Mindbreaker toxin, Higadrite |- |8||Pax, Happiness, Ephedrine |- |9||Lipolicide, Salicylic acid |- |10||Haloperidol, Aranesp, Diphenhydramine |- |11 or more||Modafinil, Anacea |} *'''Required Organ:''' Another hidden stat. Some viruses and symptoms require a certain organ to have any effect. A robotic organ will give immunity to that virus/symptom unless the virus has Inorganic Biology. **Virus transmission also requires certain organs: airborne transmission requires lungs, ingested transmission requires a stomach, blood transmission requires a heart. **Organs removed from someone who is infected will be infectious, robotic organs will not be infectious unless the virus has Inorganic Biology.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице