Редактирование:
SS13 for experienced programmers
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
=== [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=proc Procs] (Methods, functions, procedures) === You're used to the standards of methods, functions and procedures, right? Well procs ignore some aspects of these. They can best be compared to Java methods, as they're tied to specific objects. They cannot be defined as static, private, public, etc. tho. You can write static methods, however the compiler will not restrict you from calling them in a non-static way or environment. Same applies for non-static methods. proc/proc_name(var/argument1, var/argument2) [http://www.byond.com/members/?command=reference&path=world world] << "[argument1] [argument2]" The above would declare a global proc. If you wish to tie it to a certain level ==== <tt>..()</tt> ==== : Reference manual: [http://www.byond.com/docs/ref/info.html#/proc/.. .. proc] This is the same as super() in Java. It calls the parent object type's proc with the same name and same arguments. Example: /obj/item name = "Item" /obj/item/New() //New() is the proc that gets called whenever a new object of this type is created. A constructor if you will. src.name = "It's an item!" /obj/item/stack name = "Stack" /obj/item/stack/New() src.name = "It's a stack!" ..() If you have the code from the example above and create a new object of type /obj/item/stack, it will first make the item in the game world with the name "Stack", because it's defined to be that by default. Then the New() proc will be called immedietally after. This will change the name to "It's a Stack!" but the call of the parent type's New() proc with the ..() command will then set it to "It's an item!". So in the end, the new object will be called "It's an item!". The ..() command is however very important in many cases as some things are defined only in the common parent's New() procs. In Del(), the proc which gets called prior to an object's deletion, it requires the code to get to the root Del() proc to even delete it. See examples of Del() in the code. ===== <tt>. = ..()</tt> ===== : Reference manual: [http://www.byond.com/docs/ref/info.html#/proc/var/. . var] This line can be read as: set the <code>.</code> variable (the return value) equal to the result of calling <code>..()</code> (the parent proc). <code>.</code> is a special variable that represents the return value of a proc. If control reaches the end of a proc, <code>.</code> is returned. Writing <code>return</code> with no value is like writing <code>return .</code> <code>. = ..()</code> is used when a proc override should usually return the same thing that its parent does, for example in important system procs like <code>Initialize</code> or <code>Destroy</code>.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице