Редактирование:
Hacking
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
=== [[File:Syndicate_Bomb.gif|64px|link=Syndicate Bomb]] [[Syndicate Bomb]] === A bomb! Are you a bad enough dude? # Check the description of the bomb to see if you have enough time left to even attempt a defusal. Use your best judgement for how much time you will need. If the proceed wire is cut, the description will indicate the bomb's countdown display has been deactivated. In this case, the audible beep of the bomb is your only way to tell how close the bomb is to detonation. Louder beeps mean time is running out! # If the timer is very long, you might want to ask toxins for a bomb suit in case you fail. You'll still be killed, but at least you'll leave a revivable corpse. # Screwdriver in hand, click on the bomb to open the panel and expose the wiring. # With multitool, wirecutters, or an empty hand, click on the bomb to access the wiring. # CAREFULLY fiddle with the wires by pulsing to test each one and cutting what you need to. #*'''Boom wire''': ''Pulsing'' will explode the bomb instantly if the bomb is live and ''cutting'' will do much the same! There's no way to prepare for the boom wire if the bomb is already live, it's just an inherent risk. Cutting a boom wire that's not live will make the bomb unusable. There are two boom wires per bomb. #* '''Bolt wire''': ''Pulsing'' will hint at this wire's function, ''cutting'' will release the bolts holding the bomb down if they were activated to begin with. Ditch that bomb! #* '''Delay wire''': ''Pulsing'' will add time to the clock of the bomb, giving you a little more breathing room. #* '''Proceed wire''': ''Pulsing'' will reduce the clock, making your life that much harder. ''Cutting'' this wire while the bomb is live will turn off the bomb's countdown display! #* '''Activate wire''': ''Pulsing'' a bomb that isn't live will start the countdown and ''cutting'' a bomb that IS live will stop the countdown. If you've identified this wire, you've won! Keep in mind that randomly cutting live bomb wires carries a 40% risk of sudden death when pulsing carries just a 20% risk of sudden death! Ultimately you will HAVE to cut a wire to stop the explosion, but with a little research with pulsing you can improve your success rate. There's a test bomb in the armory if you want to practice without the risk of boom. At end of the day, your chance to blow yourself up by a mistake is 50% when using a multitool first, and 66.66% if you just randomly cut the wires. {| class="wikitable" style="text-align:center" |+LIVE Bomb Wires !Name !Cutting !Mending !Pulsing |- !Activate |Stops the countdown.||Nothing.||Adds time to the timer. "The bomb seems to hesitate for a moment." |- !Delay |Nothing.||Nothing.||Adds time to the timer. "The bomb chirps." |- !Bolt |Releases the bolts (if they were activated) so that the bomb can be moved.||Nothing.||"The bolts spin in place for a moment." |- !Proceed |Disables the countdown in the description of the bomb. "The digital display on the device deactivates."||Nothing.||Reduces time on the timer! "The bomb buzzes ominously!" |- !Boom |Explodes.||Nothing, u ded.||Explodes. |- !Boom |Explodes. |Nothing, u ded. |Explodes. |} {| class="wikitable" style="text-align:center" |+NOT LIVE Bomb Wires !Name !Cutting !Mending !Pulsing |- !Activate |Nothing.||Nothing.||Starts the countdown. |- !Delay |Nothing.||Nothing.||"The bomb chirps." |- !Bolt |Releases the bolts (if they were activated) so that the bomb can be moved.||Nothing.||"The bolts spin in place for a moment." |- !Proceed |Nothing.||Reactivates the countdown in the description of the bomb.||"The bomb buzzes ominously!" |- !Boom |Makes the bomb unusable.||Restores.||Nothing. |- !Boom |Makes the bomb unusable. |Restores. |Nothing. |} ====How to remove a bomb payload==== To remove the payload from a syndicate bomb (or bomb assembly crafted from 10 plasteel) follow these steps: #Make sure the bomb is not active. If it's counting down, cutting wires can make it explode. #Open the bomb with a [[Engineering_items#Screwdriver|screwdriver]] [[File:Screwdriver_tool.png]]. #Click the bomb with [[Engineering_items#Wirecutters|wirecutters]] [[File:Wirecutters.png]] and cut all wires. #Use a [[Engineering_items#Crowbar|crowbar]] [[File:Crowbar.png]]on the bomb to pry out the payload.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице