Редактирование:
Guide to genetics
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
==== Chromosome 21 ==== Every time you successfully use an ACTIVATOR on another person, the activator becomes filled with genetic data. Recycle/use it on your DNA console for a 60% chance to gain a random chromosome. The chromosome gets stored in the "Storage - Chromosomes" tab. Clicking on a chromosome gives you information about it. You can also eject it into its physical form. Physical chromosomes can only be used by inserting them into a DNA console. <br><br> Each active mutation in a person has a single chromosome slot. You can only add chromosomes to people who are inside the connected DNA scanner. Do so by opening the ''Sequencer'' tab. Then click an activated mutation, or [[#Manifesting_Mutations|find one]] if none is active yet. You should see the line ''Select a chromosome'' followed by a list of chromosomes that mutation would be compatible with. Select a chromosome in the dropdown menu and you have now filled that mutation's chromosome slot. To delete the chromosome from a mutation you need to deactivate and reactivate the mutation by changing any letter and then back. <br> After you have added a chromosome to a mutation, you can ''store'' it to the ''Storage - mutations'' tab as normal (by clicking ''Save to console'' in the ''Sequencer'' tab). Mutations from mutators/activators printed from this stored entry will then contain that chromosome. The stored entry will retain its applied chromosome if saved to a Genetics data disk and transferred to a different DNA Scanner console. These are the currently available chromosomes you can get (the chance for a chromosome to be of a specific type is listed next to that type in parenthesis): * '''Synchronizer''' (5/16): Gives the mind more control over the mutation, reducing some downsides by 50%. * '''Stabilizer''' (1/16): The rarest chromosome. Reduces [[#Genetic_Instability|instability]] gained from the mutation by 20%. * '''Power''' (5/16): Boosts strength of certain mutations. Experiment with super sneeze or even deadlier fireballs! * '''Energetic''' (5/16): Reduces cooldown on action based mutations. * <s>'''Reinforcement''' (3/19): Makes the mutation immune to mutadone.</s> Removed Aug 2020. Chromosomes aren't supposed to be addable to mutations that won't benefit from them. For example, you can't use the energetic chromosome on the monkey mutation.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице