Редактирование:
Guide to Telecommunications
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
== Maintenance Guide == Telecommunications machines are flexible and can adapt to structure changes, and they are otherwise immortal to mundane errors and crashes. However, in the event of a catastrophe such as an explosion, singularity, or anything of the like the default warranty becomes void and the machines will probably be destroyed or totaled. If one or more machines are destroyed, chances are the entire communication grid or at least part of it will be down. While intercoms and station bounced radios are capable of limited non-subspace communication it is most definitely not reliable. It should be maximum priority to get those machines up again. If you suspect the machines aren't working properly (or at all), you should identify the cause first. Probably the most common issue is an exploded central compartment. Repair any structural damage and assess the machines. If they're still on (flashing/blinking lights, etc) then they are relatively functional. If there's been some atmospheric depressurization you're going to want to pump supercooled air into room; the machines need cold gas to survive or they will not be able to diffuse their heat into the environment, and will overheat. [[File:Multitool-tcomm.png|thumb|274px|right|The multitool-telecomm interface.]] If the machines have been overheated, you can fix them by simply reconstructing them. To do this, first unfasten the exterior bolts with a screwdriver. Next, dislodge the plating with a wrench. Next, remove the internal cables with some wirecutters. After that, you can use a crowbar to remove the internal components and circuit board. From there, you can either deconstruct the empty frame or simply rebuild it. If the machines have been completely destroyed, you're going to want to build more. You're going to have to bug R&D for some really high-tier circuit boards and stock parts, or salvage some parts from other toasted telecomm machines. Keep in mind, you don't have to reconstruct ALL the machines. At the very minimum you need 1 receiver, 1 processor, 1 bus, and 1 broadcaster. You might have to manually reconnect to relays if they are destroyed, this involves a long walk.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице