Редактирование:
Understanding SS13 code
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
==DreamMaker== The program you will need for both coding and mapping is made out of six major components. The file tree, the object tree, the text editor, the icons editor, the map editor and the error report panel. === File tree === The file tree can be accessed by choosing the 'File' tab in the left-hand vertical panel. It shows the files which make up the code as they are sorted by folders. Double clicking any file will open it in it's respective editor. If you add a new file to the list (in windows explorer) hit the refresh button to refresh the list. The ticks next to files indicate if they're used in the compiling of the code. A common mistake is to forget to include a new file. === Objects tree === What an object is is explained [[#What is an object?|further down]] in this guide, but for now we can say it contains a list of things, which you can place on the map. They are arranged in a hierarchy. This is also explained and described further down in the guide. The update button at the bottom will update the tree with new sprites and objects, if they have been added in any of the ticked .dm files. === Text editor === This editor is accessed whenever you open a file with the extension ".dm". It is intended for the writing and editing of the game code. === Icons editor === Intended for the editing of icon states and icons, it is accessed when you open a ".dmi" file. It displays a list of all the sprites (often called icon states) which are in the file. Rightclicking anywhere will yield the options to create a new movie or pixmap. A pixmap is a static image, while a movie is either an icon state which can point in several different directions (often called dirs) or is animated. The movie can have either 1 (south), 4 (NSEW) or 8 directions (full compass). Also note that a .dmi file may only have icons of a certain size. In the case of the singularity, which grows as it gains power, several .dmi files are needed. === Map editor === Usually opened at startup or when opening a ".dmm" map file, the map editor displays the map. By default it displays all 4 major groups: area, mob, object and turf. To choose the specifics of what to display, hit the layers tab in the top-most toolbar and select 'Only show selectable layers' and then choose which layers you want to be shown in the same (layers) tab. (Most commonly used to hide the areas overlay). Note that the map will not display if there are any errors in the .dm code. Correct any errors and then recompile it. === Error report panel === A text-based panel at the bottom of DreamMaker, the error report panel is intended to provide compiling error reports. === Compile and run === To compile updated code without running it, select the 'build' tab in the uppermost toolbar and choose 'compile'. To compile and run hit the 'run' button in the same tab.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице