Редактирование:
TGMC:Xenomorph Mechanics
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
= The Core Xenomorph Mechanics = ==Health Regeneration== Regen is pretty complicated. It always works on weeds (or off weeds if you have CASTE_INNATE_HEALING), and changes according to several things: * Doesn't work if you're on fire. * Base regen is 1 + 3.75% max HP. * On resting weeds (green), regen increased 20% (after all modifiers, so it's always 1.2 times faster). But you only gain the bonus if you rest. * When standing, a major debuff (modifier is 1.1 resting vs 0.2 standing, so about 5 times as slow). * When you have '''[[TGMC:Queen|Queen]]''', '''[[TGMC:Shrike|Shrike]]''', or '''[[TGMC:King|King]]''' alive (on same z-level) any regen is doubled. * Pheromones increase regen by % of max HP or flat, depending on pheromones level. '''Formula''': <code>REGEN = (1 + (maxHealth * (0.0375 + 0.01*Regen_aura_level))) * Multipliers * Ramp</code> <code>Multipliers = (0.2*Standing + 1.1*Resting) * (1+Ruler_alive) * (1+Resting*Resting_weeds*0.2)</code> Regen works with a '''delay'''. * If under recovery pheromones, delay is small. <code>Ramp=1</code> * Without pheromones, there is a 10 second delay to healing after taking damage. Then healing gradually increases from 0% to 100%. So it is worth resting for a while, but also note that timer starts working if you're standing up. So you can stand alert, wait for regen to ramp up, and then rest. == Sunder Regeneration== * Activation of sunder regen is under same rules as Health Regen * Base is 0.25% per tick. * Resting multiplies regen by 2 * Resting multiplies regen by 2 * +10% per recover pheromones level. '''Formula''': <code>Sunder_regen = 0.5 * (0.5 * (1+resting) * (1+resting_weeds) * (1+0.1*Regen_aura_level))</code> == Sunder Healing in Xenomorph Abilities == *Shrike's psychic cure heals a flat 10 sunder *Hivemind's, Drone's, and Queen's acidic acidic salve heals for 10% of the total amount healed <code>Hivemind's and Queen's: 0.1 *(50 + (Regen_aura_level * xeno being healed's max health * 0.01))</code> *Drone's heal works the same way but heals for 3x if they are linked with their target and their target is within 10% of their total health == Critical Health == After their health goes below 0, a xenomorph enters a critical state. In this state, they cannot preform actions but can still be dragged by other xenomorphs to safety. In this critical state, every xenomorph no matter the tier has 100 health. This health is still affected by HP regeneration mechanics, however, if the xenomorph is off weeds the xenomorph loses 5 health per tick, meaning that if a xenomorph gets knocked into critical while offweeds its almost certainly a death sentence if you have no nearby teammate that can quickly respond. If a critical xenomorph regenerates their HP to 100 HP or above, they will be restored into an active state where they can move and perform their abilities, if they are knocked below 0 HP while in critical, they will permanently die and have to join again as a larva. == Plasma Regeneration == * Resting doubles regeneration * Resting weeds give +20% * Recovery pheromones do '''NOT''' affect plasma
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «MassMeta» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
MassMeta:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
Править код
История
Ещё
Поиск
/tg/station 13
Главная страница
Новым игрокам
Правила
Профессии
Гайды
Предметы
Локации
Карты
Игровые режимы
Вклад
Руководство по участию в разработке билда
Маппинг
Спрайтинг
Руководство по пониманию кода
Разработка
Wiki
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице